با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۲ تیر ۹۴ ، ۲۲:۵۵

شایعه دیوث و....

««شایعه دیوث و بقیه شایعات»»
**شایعه زیر از شایعاتی است که بیسوادها برای کوبیدن دین و با تحریک حس ناسیونالیستی پخش کرده اند، لازم به ذکر است این شایعات از انجا که از غرب می اید هیچگاه همین مسایل را در مورد انگلیسی و غرب رواج نمبچی دهد
★متن شایعه
"من ایرانی نیستم
چون به جای درود میگویم سلام و به جای بدرود میگویم خداحافظ
من ایرانی نیستم
چون روز کوروش بزرگ را نمیدانم (هفتم آبان ماه)، چون این روز فقط در تقویم کشور من ثبت نشده است
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند به خوراک بگویم غذا، در حالی که خودشان به آب هرزه ی شتر میگویند غذا و من هم تکرار میکنم
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند برای شمارش خودمان بجای تن از نفر استفاده کنیم که واحد شمارش حیوانات (شتر) است
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند که به جای گفتن واق واق سگ بگویم پارس که نام وطنمان است
من ایرانی نیستم
چون عربها به من آموختند دیوث یک صفت زشت است، در حالیکه نام یکی از سرداران ایرانی بوده که درحمله اعراب به ایران تعداد زیادی از سربازان عرب را به هلاکت رسانده است.
من ایرانی نیستم
چون اعراب به من آموختند بگویم شاهنامه آخرش خوش است، چون در آخر شاهنامه ایرانیان از اعراب شکست میخورند
و در پایان ...
من ایرانی نیستم
چون عرب کثافت نجس، خون هزاران برادر من را ریخت و امروز برادر من است
برادر من است
برادر من است..."

★★پاسخ شایعه
1. "خداحافظ"، ترکیب 2 کلمه (خدا) فارسى و (حافظ) عربى مى باشد. پس در حالت کلى این واژه صرفا عربى نمى باشد .
کلمات "درود" و "بدرود" همچنان در بین فارسى زبانان رواج دارد، اما عرب زبانها از کلمه"فى امان الله" استفاده مى کنند، نه خداحافظ !
http://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AF%D8%A7_%28%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%87%29
2. روزى بنام کوروش مصادف با 7 آبان یا 29 دسامبر، در هیچ تقویم بین المللى و یا ایرانى موجود نمى باشد!
http://old.sharghdaily.ir/news/90/08/07/15417.html
3. کلمه عربى "الغذاء" به معناى خوراک و طعام مى باشد که در زبان فارسى حمزه ان مانند املاء، انشاء و ... حذف شده است.
http://www.jasjoo.com/books/dictionary/?ask=الغذاء&langid=ar
4. واژه عربى "نفر" به معناى گروهى از انسانها است، که در قران کریم براى شمارش انسان و جن نیز بکار رفته است و لذا بحث تحقیر ایرانیان منتفی ست .
سوره: کهف، آیه: 34
سوره: الاحقاف، آیه: 29
* در فرهنگ اعراب به دلیل اهمیت شتر در زندگی آنها از نفر به عنوان واحد شمارش شتر نیز استفاده شده است .
5. حرف "پ" در عربى یافت نمى شود! پس اعراب نمی توانسته اند به ما یاد داده باشند که به میهن خود بگوییم پارس !
* تبدیل (پ) به (ف) یک دگرگونی واژگان در گذر زمان است مانند "سپید" به "سفید".
6. دیوث به معناى مردى است که نسبت به نوامیس خود غیرتى ندارد.
اما "پومپه دیوس" از سرکردگان پارتی در زمان ارد اول پادشاه اشکانیان بوده است نه ساسانیان که عمرش کفاف جنگ با اعراب را نمی داده است!
در ضمن دیوث کلمه ای از ریشه ای عبری و ارامی دارد نه ریشه ی ایرانی
http://www.vajehyab.com/moein/دیوث
http://dic.abadis.net/Word/FaToFa/پومپه-دیوس/
7. در خصوص ضرب المثل "شاهنامه آخرش خوش است" نظرات مختلفی داده شده که تنها یکی از آنها به شکست ایران از اعراب»» مرتبط است!
به فرض صحت ادعا، از زمانی که فردوسی شاهنامه را سرود تا امروز اعراب از نظر فرهنگی در موقعیتی قرار نداشتند تا به رواج ضرب المثل در جامعه ایرانی بپردازند .
http://isna.ir/fa/news/92022516938

حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار: http://shayeaat.ir/post/139
**بهتر بود می گفتند من ایرانی نیستم چون اروپای وحشی ارزوی من است
زبان انها افتخار دانشگاه من و حتی نام فروشگاهها و خیابان های من است
و هزاران مثال که در گنجایش این متن نیست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۲
مهدی فراحی

نظرات  (۲)

۲۲ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۰ ریحانه احمدی
گویند داستان هر تولدی پایان شاد یک داستان غم‌انگیز است. همواره اختری فرو می‌افتد تا ستاره‌ای جدید بر دامان آسمان زندگی بدرخشد. حکایت ملکانه نیز از جنس همین تولدها است. ستاره‌های درخشانی از افلاک وب فارسی فرو افتاده‌‌اند تا امروز “سایت خبری، تفریح و سرگرمی ملکانه” در برابر شما باشد. دروازه‌ای برای اخبار و افکاری نو،‌ خوشایند‌تر و البته متفاوت‌.
قرار است ملکانه پایگاهی همیشه بیدار باشد و خدمات لازم را در عرصه‌های خبر رسانی، اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی دنبال کند.
همراهی شما عزیزان افتخار ماست، ما در این مجموعه دل به نظرات و انتقادات شما بسته ایم تا بتوانیم پایگاهی باشیم درخور سلیقه شما.
شادترین مردم لزومأ بهترین چیزها را ندارند بلکه از هر چه سر راهشان قرار مىگیرد بهترین استفاده را مىکنند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی