با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

متن و پاسخ
متن شایعه

"آیا می دانید از بین امامان ۱۲ گانه ، ۹ تن آنها با آب انگور سمی کشته شده اند ؟ البته توجه داشته باشید که این آب انگوره ها اصلا حاوی الکل نبوده اند !!! یک ضرب الامثل هست که میگه : آدم عاقل از یک سوراخ دو بار نیش نمی خوره! یک امام اینطوری کشته میشه ، دوتا امام اینطوری کشته میشن ، دیگه حداقل از نفر سوم انتظار داریم یه ذره سنجیده تر عمل کنن ! زشته به غرآن !!! آیا امام هشتم وقتی خلیفه عباسی میخواست بهش آب انگور سمی بده ، خبر داشت که آب انگور سمی هستش ؟ اگه خبر داشته ، پس یعنی خود کشی کرده ! اگه خبر نداشته پس جریان علم لدنی ائمه و ارتباط با ملائکه و جنیان و عالم غیب چی میشه ؟!! اگر می گید این خواست خدا بوده ، پس دیگه خلیفه عباسی رو چرا بهش می گید قاتل ؟ اگر خواست خدا بوده پس به این معنی هستش که از نظر خدا زنده نبودن امام هشتم از زنده بودنش مفید تر بوده!غیر از اینه خدا وکیلی؟؟؟! بعضی ها میگن خلیفه عباسی امام رو مجبور کرد که سم بخوره!!! عجبا !!!! امام معصوم و زیر بار حرف زور رفتن ؟ مگه شماها نمی گید که یزید میخواست به زور از امام حسین بیعت بگیره و اون بنده خدا زیر بار حرف زور نرفت ، یعنی امام معصومتون اینجا رفته زیر بار زور ؟!! بر فرض زیر بار حرف زور بره و آب انگور سمی رو بخوره . خوب امداد غیبی چی میشه ؟ چرا اثر سم خنثی نشد ، مگه نمی گید خدا آتش رو برای ابراهیم تبدیل به گلستان کرد ؟ این جا آب قطع بود ؟ در ضمن آب انگور شیرینه و سم تلخ. اگر سم رو داخل آب انگور بریزن به محض خوردن مشخص میشه که سم داره و مزه غیر طبیعی داره. پس نتیجه اینکه برای در دام انداختن قربانی ، سم رو داخل شراب میریزن که خودش تلخه تا طرف متوجه نشه... "

 

پاسخ شایعه

1. برخلاف ادعای شبهه هیچیک از ائمه(ع) با آب انگور مسموم نشدند! تنها در شهادت امام صادق(ع) و امام رضا(ع) به انگور مسموم، نه آب انگور، اشاره شده و بقیه به روشهای دیگر مسموم شده اند.

http://yon.ir/shahaadat

2. هر انسانی روزی می میرد و هیچ علمی مانع مرگ نیست! امامان(ع) به همه چیز علم نداشتند بلکه هرگاه اراده می کردند، به موضوعی علم پیدا می کردند. چون علم غیب تأثیرى در تغییر حوادث عالم ندارد، تکلیف آور نیست و تکلیف ائمه مانند سایر افراد بشر، بر اساس علم عادى است.

http://yon.ir/Takliif

3. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی برای امام تکلیف و اختیار وجود دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد.

4. پس ائمه(ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است. 

http://yon.ir/elmemam

5. استمرار امامت ائمه(ع) در دوران قدرت دشمنان خونریزشان بهترین دلیل امدادهای الهی است؛ بعنوان مثال امام حسن(ع) بارها مسموم شدند که مشیت الهی در سایر موارد به زنده ماندن ایشان بود. امامان هم مانند سایرین مرگ محتومی دارند که امداد غیبی در این زمان موضوعیت ندارد.

http://yon.ir/masmoomiat

6. قضا و قدر خداوند اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است که رضایت آن بزرگواران به این قضا و قدر موجب ترفیع درجات آنها می شود.

http://yon.ir/hatmii

7. شرب خمر نه تنها در اسلام حرام است بلکه غیرمسلمانان صاحب خرد نیز بدلیل مضراتش از آن دوری میکنند؛ چه رسد به امامان معصوم که انسانهای کامل و عامل ترین مردم به احکام خداوند و از هر پلیدی پاک می باشند.

http://yon.ir/tathir

8. بی اعتقادی نویسنده از محتوای شبهه پیداست اما نتیجه گیری غیرمنطقی و مغرضانه پایانی متن، دلیل روشن عناد او با دین و برگزیدگان خداوند است. 


حق جو وحق طلب باشیم

لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/457
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۷ ، ۲۲:۱۰
مهدی فراحی