با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۶۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

««مثلث برمودا در ایران»»
*بیابان "ریگ جن" منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است.
*فرو رفتن در گل و لجن در «ریگ جن»، شاید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی باشد که ممکن است گریبانگیر مسافران نا وارد شود و آنها را به کام مرگ بکشاند.
*بالاخره، طلسم «ریگ جن» توسط علی پارسا،‌ به همراه رئیس وقت پارک ملی کویر، با هواپیما بر افراز ریگ جن رفتند تا ثابت کنند که هیچ چیز شگفت‌انگیزی در ریگ جن وجود ندارد.
*او یک سال بعد، با ماشین وارد «ریگ جن» شد و بعد از آن بسیاری از کویرنوردان از «ریگ جن» گذشتند. البته با تجهیزات کامل، که نه گرفتار روح شدند و نه جن زده!
*البته باید این نکته را بدانید برای افراد بی تجربه سفر به «ریگ جن» بسیار خطرناک است.
*برای سفر به «ریگ جن» حداقل باید به اندازه دو هفته آب، بنزین، غذا و وسایل فنی ماشین را به همراه داشته باشید.
*قسمتی از این بیابان، اراضی باتلاقی است.
*تمام سختی‌ها و بالا و پایین‌ها، یک طرف و آسمان پرستاره شب‌های ریگ‌ جن هم یک طرف. خوابیدن روی شن‌های روان، روی تپه‌ای بلند و چشم‌ دوختن به آسمانی که حتی یک نقطه سیاه ندارد و شهاب سنگ‌هایی که هر از گاهی مثل تیر فرشتگان حافظ زمین، که شیاطین را از نزدیک شدن به زمین باز می‌دارند، تمام خستگی روزانه و در شن و باتلاق فرو رفتن را از تن شما می‌زداید.
*محلی‌های این منطقه، چوپان‌ها و ساربان‌ها معتقدند که اگر کسی پایش به ریگ جن برسد، بلافاصله ناپدید و توسط ارواح و موجودات ماورایی به قلب ریگ‌جن فرستاده می‌شود!
*«آلفونز گابریل» اتریشی و یک کاوشگر سوئدی قصد داشتند این منطقه را کشف کنند، اما هیچ کدام نتوانستند از این بخش از کویر عبور کنند و ناچار به سمت یزد برگشتند.
*آیا واقعاً این منطقه مثلث برمودای ایران است؟
*منبع: نرم افزار «رازهای حل نشده تاریخ»:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.ajib.book.raygan
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۸
مهدی فراحی
●بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم●
📚گروه تَحقیقاتے📚 🌹بََنَْےااـزَهـراسلام‌الله‌علیها🌹
مَن ‌مات َ‌بَِغیرَوِلایَت عَلی مات َمیتةَجاهِلیَه
○●○●○●○●○●○●
🔸غَدیــرازنگــاه‌دیگــر۳🔸
○●○●○●○●○●○●
◀جریان گردنه هرشی :

🔹چهارده نفر قرار گذاشتند در گردنه هرشی که درنزدیکی حجفه است سنگی راازبالای کوه پرتاب کنندتاشتررسول خداصلی الله علیه وآله رَم کندوحضرت رابه قتل رساند.

■وخودبالای کوه ایستادندونقاب زدن وبه امرخدابادی وزیدو نقابهایشان کناررفت ومفتضح شدند.

🔸وبه التماس افتادندورسول خدا صلی الله علیه وآله آنهارابخشید.

●بعدازرسیدن به مدینه درخانه ابوبکرجمع شدندوپیمان بستندوصحیفه دیگرنوشتندودرآن ذکرکردند.

🔹«محمدصلی الله علیه واله بمیردیاکشته شودامرخلافت راازاهل بیت اوبگیریم »
امضاکنندگان این صحیفه ۳۲ نفر بودندکه عبارتنداز

■ابوبکر،عمر،،عثمان،،معاویه،عمروعاص،طلحه،ابوعبیده،عبدالرحمن بن عوف،سالم مولی ابی حذیفه،معاذبن جبل،ابوموسی اشعری،مغیره بن شعبه،سعدبن ابی وقاص،اوس بن حدثان،ابوسفیان،عکرمه پسرابوجهل،خالدبن ولید،بشیربن سعید،سهیل بن عمرو،صهیب بن سنان،ابوالاعوراسلمی صفوان بن امیه،سعیدبن عاص،عیاش بن ابی ربیعه،حکیم بن حزام،مطیع بن اسودمدری وتعدادی دیگر که
🔹هرکدام جمعیت انبوهی رابه دنبال خودداشتند که سخنانشان رامیپذیرفتندوازآنان اطاعت میکردند.

■نویسنده این صحیفه ملعونه سعیدبن عاص اموی بودودرمحرم سال دهم حجری آنرانوشت.سپس آن رابه ابوعبیده جراح سپردندواوآنرابه مکه فرستاد.

🔸آن صحیفه همچنان مدفون بودتازمان عمرکه آنراازمحلش بیرون آورد.
کسانی که اجرای این نقشه رابرعهده داشتند14نفربودند.

●که درجنگ تبوک هم همین نقشه رابرعهده داشتندولی این نقشه نقش برآب شد. وقتی پیغمبربه گردنه هرشی رسیدبازهم خداآنهارامفتضح کرد.وقتی به مدینه بازگشتنددرخانه ابوبکرجمع شدند.

🔹ودربین خودنوشته ای نوشتند وآنچه درباره خلافت تعهدکرده بودنددرآن ذکرکردندواولین مطلب آن شکستن پیمان وولایت امیرالمومنین علیه السلام بود،
●وخلافت ازآن ابوبکر وعمر وابوعبیده جراح وسالم نیزباباآنان است وازاین عده خارج نمیشود.
🔸این صحیفه را32نفر امضا کردندکه چهارده نفرهمان کمین کنندگان درگردنه هرشی بودندکه عبارتنداز:
۱-ابوبکربن ابی قحافه
۲-عمربن خطاب
۳-عثمان بن عفان
۴-معاویه
۵-عمروعاص
۶-طلحه
۷-ابوعبیده جراح
۸-عبدالرحمان بن عوف
۹-سالم مولی ابی حذیفه
۱۰-معاذبن جبل
۱۱-ابوموسی اشعری
۱۲-مغیره بن شعبه
۱۳-سعدبن ابی وقاص
۱۴-اوس بن حدثان علیه لعنت والعذاب علیم اجمعین
🔹 این چهارده نفرکمین کنندگان درگردنه هرشی بودند
◀جلسه ای درخانه ابوبکر باحضور زیدبن ثابت نماینده یهود:

■درجلسه ای که درخانه ابوبکر تشکیل شد زیدبن ثابت یهودی که نماینده یهود دراین جلسه بود عنوان کرد که اگر رسول خدا صلی الله علیه واله بمیرد یاکشته شود نباید خلافت به امیرالمومنین علیه السلام برسد زیرا یهود مخالف فراگیری اسلام است لذا
🔸نقشه یهود راعنوان کرد که پس از رسول خداصلی الله علیه واله اگر که ابالحسن علیه السلام بیعت کرد که هیچ وگرنه اورا ازسر راه بردارید ودراین جلسه مقرر شد
●عمر به عنوان خلیفه معین شود اماعمر ابوبکر راپیشنهادکرد بخاطر سامان دادن کارها توسط خودش پس مقررشد در سقیفه
🔹ابوبکر خلیفه اول شد وپس از سامان گرفتن امور خلافت رابه عمر پس دهد پس ازآن عمر باشورایی خلافت رابه عثمان سپارد اما نگرانی یهودبرای بعداز این ۳تن وخطروجود اقدس امیرالمومنین علیه السلام بود
🔸که عثمان معاویه را پیشنهاد کرد ومقررشد عثمان معاویه رابه خلافت برساند.
والسلام علیکم والرحمت الله وبرکاته
-------------
📚سلیم پاورقی ص۲۴۶
📚تاریخ ابن اثیرص ۴۰۰
📚تاریخ طبری ص ۳۷۸
📚سیوطی ص ۸۰
_____________

دوستان عزیزمیتوانید غدیرازنگاه دیگررابامراجعه به سایت بنی الزهرا سلام الله علیها مطالعه نمایید.
http://banealzahra.blogfa.com/post/82
http://banealzahra.blogfa.com/post/83
http://banealzahra.blogfa.com/post/85
□■○●□■○●□■○●
اللهمَّ‌عَجّل‌لِوَلیکَ‌الغَریبِ‌المَظلومِ الفَرَج‌بِحَقِ‌السّیدة‌زِینَبْ‌سَلٰامُ‌اَللّهْ‌عَلَیْها
●○■□●○■□●○■□
🌎banealzahra.blogfa.com
📱inestageram@Banealzahra
🆔http://line.me/ti/p/%40vil1476s
‌‌‌¤اِبلاغ‌غَدیربَرهَرشیعه‌واجِب‌است¤
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۷
مهدی فراحی
آیا در این بهشتی که وعده دادن"مومن کاری بجز سکس نداره؟تو این دنیا زجر میکشیم که تو بهشت فقط با حوریان بخوابیم؟این بهشتی که به مومنین وعده دادن فقط آقایون میرن؟پس جای خانوما کجاست؟اونا چیکار میکنن؟
آیا دینداری بخاطره 1 وجب زیره شکمه؟
فغان از دست جهالت و بی فکری ما که بااین کلمات و وعده های دروغین ایران را نابود کردند.

نوشته های زیرو بخونید و خون گریه کنید
.
.
.
.
.
.

(دربهشت)توان بدنی انسان درکامیابی از زنان به اندازه صد نفر می گردد. کتاب کنزالعمال، جلد14، ص 468

بهترین چیزهایی که مردم در دنیا و آخرت از آنها لذّت می‌برند، لذت آمیزش و بهره برداری از زنان می‌باشد. (کتاب وسائل، جلد14، ص 468)

همانا بهشتیان به چیزی بیشتراز نکاح اشتها ندارند و لذت نمی‌برند. (کتاب لثالی، ص 503)

حوری از خیمه خود بیرون آید و روی به تخت مؤمن بخرامد و چون به نزد مؤمن می آید با پانصد سال ازسالهای دنیا همدیگر را بوسه زنند که برای هیچ کدامشان ، خستگی و ملال حاصل نمی گردد. هرمؤمنی را هفتاد زوجه از حوران می دهند و چهار زن از آدمیان، که ساعتی با حوریّه صحبت می‌دارد و ساعتی با زن دنیا و ساعتی باخود خلوت می کند و بر کُرسیها تکیه زده‌اند و بایکدیگر صحبت می‌دارند. (بحارالانوار،ج 8، ص 157، ح 98)

بیشتر نهر های بهشتی از نهر کوثر است که در کناره آن دختران نار پستان (مانند گیاه) می‌رویند. در بهشت نهری وجود دارد که در دو طرفش دختران باکره سفید روی و سفید پوش نشسته‌اند و مشغول تغنی (آواز خواندن) هستند. (بحارالانوار،ج۸،ص۱۹۶)

دوشیزگان با چنان صدایی می خوانند که خلایق تا کنون چنین صدایی را نشنیده‌اند و این نعمت، بالاترین نعمات بهشتی است این دوشیزگان به تسبیح (ذکر صفات الهی) تغنی میکنند. (بحارالانوارص۱۲۷)

هریک ازآن حوریان، هفتاد حلّه پوشیده اند و سفیدی ساق ایشان از زیر هفتاد حلّه معلوم است. از جماع با هر یک ازآن حوریان لذّت صد مرد را می یابد که هریک چهل سال خواهش مجامعت و آمیزش داشته باشند و برایشان میسّر نشده باشد. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

پس آن مؤمن با قوّت صد جوان با آن حوری جماع و آمیزش کند و یک آغوش با او هفتاد سال طول می کشد. مؤمن متحیّر می باشد که نظر به کدام اندام حوری بکند، بر روی او یا بر پشت او یا بر ساق او، بر هر اندام او که نگاه می کند از شدّت نور و صفا، روی خود را درآن مشاهده می نماید. پس دراین حال زن دیگری بر او مشرف میگردد که خوشروتر و خوشبویتر از اوّلی است. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی شود مگر آنکه خداوند غنیّ ، پانصد حوری به او عطا می‌فرماید که با هر حوری هفتاد غلام وهفتاد کنیز نیز می‌باشد که هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون می‌باشند. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

جهت اطلاع عزیزان
داروخانه ای هم در بهشت الله وجود دارد که فقط ویاگرا
می فروشد

ایا این واقعا درست است خواهشا زود جواب را بدهید. باتشکر

پاسخ:
با سلام و سپاس از ارتباط¬تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

این گونه مراجعه به روایات منطقی و صحیح و معقول نیست و موجب رسیدن به یک جمع بندی درست و دست یافتن به دیدگاه اسلام در این موضوع یا هر موضوع دیگر نمی شود.
به رغم همه تلاش های علما و محدثان در طول قرن های متمادی باز منابع روایی ما دارای برخی نقایص بوده و روایات ضعیف، غیر قابل اعتماد یا غیر قابل قبول در آن موجود است. به همین دلیل ده ها بلکه صدها روایت ضعیف و بی سند برای یک کارشناس دینی ارزشی به مانند یک روایت صحیح ندارد و در رسیدن به نتیجه و جمع بندی به کار او نمی آید. برخی از روایات مورد اشاره در این متن نیز از همین قبیل بوده و ارزش سندی و محتوایی ندارند.
فارغ از روایات متعددی که مثال زده شد؛ آنچه مورد نظر و قابل توجه است، آیات صریح و روایات معتبر و منطبق بر قرآن ومبانی عقلی است که باید در خصوص آن ها به تامل پرداخت و دید آیا در نعمت های بهشتی تنها نعمات جنسی مطرح است و به علاوه در آن مورد هم نوعی تبعیض بین زنان و مردان بهشتی روا داشته شده است؟
اوصافی که در مورد نعمت‌های بهشتی در این متن ذکر شد، تنها بخش کوچکی از نعمت‌های بهشت است که در مقایسه با نعمت ها و لذت هایی که ذکر نشده اند ناچیزند ،در حالی که آیات قرآن بیانگر آن است که در بهشت نه تنها این نعمت ها بلکه هر چیزی که انسان بخواهد و اراده کند ،برای او فراهم می‌شود. (1)
در بهشت هر چیزی که مورد میل و رغبت بهشتیان باشد و حتی لذت هائی فوق خواسته‌های آنان وجود دارد. (2) خداوند متعال می فرماید: " هیچ کس نمی‌داند و در مقابل اعمال خیری که پاکان و نیکان در این جهان انجام می‌دهند، چه نعمت هایی که مایه روشنی چشم است، در جهان غیب برای آنان فراهم شده است". (3) در تفاسیر شیعی و سنی ذیل این آیه حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) بدین مضمون نقل شده: "خداوند فرموده: برای پاداش بندگان شایسته و درستکارم، نعمت هایی آماده کرده ام که نه چشمی آن‌ها را دیده و نه گوش شنیده و نه بر قلب بشری خطور کرده است". (4) بنا بر این نعمت‌های بهشت، حتی منحصر در آنچه در قرآن و یا روایات بیان شده نمی‌باشد.
البته بیشتر نعماتی که در قرآن بیان شده نعمات مادی است زیرا این امور برای عموم مردم، بسیار محسوس تر و لذت‌بخش تر بوده است. به همین جهت قرآن به عنوان نمونه به این نوع لذت های بهشتی بیش تر اشاره می نماید؛ اما جدای از همه نعمت های جسمی، اصل نعمت های بهشتی نعمت ها و لذت های روحانی و معنوی می باشد که با نعمت های جسمی بهشتی قابل مقایسه نمی باشد. مثل خوشی و سلامتی و طول عمر و بالاتر از آن جاودانگی و این که در آن جا هیچ غم، بیماری و غصه وجود ندارد . جز خوشی و لذت نیست، آن جا کسی سخن بیهوده ای بر زبان نمی‌آورند و نمی‌شنوند (5)، نه ترس و اندوهی دارند (6)، و نه در دل، کینه و کدورتی. (7) و سخنی جز سلام و درود و تحیت بین آنان نیست. (8)
به علاوه یکی از بالاترین لذت ها و نعمت هائی که در بهشت نصیب انسان های صالح می شود، نعمت رضوان الهی (9) و لقای الهی (10) می باشد. بهشتیان در این مقام لطف هایی از پروردگارشان دریافت می‌دارند که ایشان را غرق سرور می‌سازد. هیچ کس نمی‌تواند تصوری از مرتبه آن سرور داشته باشد (11) و این سعادت بی مانند و نعمت‌های وصف ناشدنی و رحمت و رضوان و قرب الهی برای همیشه ادامه خواهد یافت (12) و پایانی نخواهد داشت. (13)
تامل در آیات قرآن نشان می دهد که همه این نعمات مشترک بین همه بهشتیان اعم از زنان و مردان است و انحصاری در مورد مردان وجود ندارد؛ مثلاً قرآن کریم می فرماید: « وَ لَهُمْ فیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ ؛(14) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاک و پاکیزه است». ضمیر «هم» در آیه به همه بهشتیان اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی. ازواج هم جمع زوج به معنای همسر است، نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم می‌فرماید:
« وَ زَوَّجْناهُمْ بِحُورٍ عین؛(15) آن ها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم». در این آیه هم ضمیر به همه بهشتیان برمی‌گردد.
«حورعین» وصف زیبایی همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور » هم جمع احور (مرد سیاه چشم) و هم جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است.(16)
پس داشتن همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است. گرچه قرآن کریم به دلیل حفظ ادب از همسران زنان و چگونگی کیفیت لذت بردن آن ها از مردان به تفصیل و روشنی سخن نگفته، ولی در این نکته جای تردید نیست که زنان مثل مردان از لذات بهشتی مناسب مورد علاقه‌شان برخوردار هستند.
این حقیقتی است که به صراحت در چند جای قران بیان شده است. تاکید شده که در بهشت هر چه دل‌ها بخواهد و چشم‌ها لذت برد، وجود دارد(وَ فیها ما تَشْتَهیهِ الْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ الْأَعْیُن).(17) طبق این آیه که مطلق آمده، معلوم می‌شود که لذت‌های گوناگون بهشتی عمومی است. هیچ کدام از زن و مرد از لذت‌های مورد علاقه‌شان بی نصیب نخواهند بود.
جهت اطلاع بیش تر می توانید کتاب پیام قرآن آیه الله مکارم شیرازی، ج6، مبحث نعمت های جسمانی و مبحث لذات روحانی بهشت را مطالعه بفرمایید.

پی‌نوشت‌ها:
1. نمل (27)، آیه 21 و فرقان (25)، آیه 16 و زمر (39)، آیه 34 و فصلت (41)، آیه 31 و شوری (42)، آیه 22 و زخرف(43)، آیات 71 و 70 و ق (50)، آیه 35.
2. ق (50)، آیه 35.
3. سجده (32) آیه 17.
4. طبرسی، تفسیر مجمع البیان، ناصرخسرو 1372ش ، ح 7 و 8، ص 331 و سیوطی، تفسیر درالمنثور، کتابخانه مرعشی ،1404ق، ج 5، ص 276.
5. مریم (19)، آیه 62 و نبأ (78)، آیه 35 و غاشیه (88)، آیه 11.
6. اعراف (7)، آیه 35 و محمد (47)، آیه 28.
7. اعراف،‌ آیه 43.
8. واقعه (56)، آیه 26.
9. آل عمران (3)، آیه 15 و توبه (9)، آیه 21 و 72 و حدید (57)، آیه 20 و مائده (5) آیه 119.
10. قمر (54) آیه 55.
11. سجده (32)، آیه 17.
12. بقره، آیه 25 ـ 28 و آل عمران، آیات 36، 98 و 107.
13. دخان (44)، آیه 56 و فصلت، آیه 8 و انشقاق (84)، آیه 25 و تین (95)، آیه 6.
14 بقره(2) آیه 25.
15. دخان(44) آیه 54.
16. ناصر مکارم شیرازى، پیام قرآن ،نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران، بی تا ، ج6، ص261.
17. زخرف (43) آیه 71.


http://tahoor.com/fa/Article/View/116915
تمامی حقوق برای مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی محفوظ است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۱
مهدی فراحی
««علت سفر امامزاده ها به ایران»»
*معنای سفر امامزاده‌های بزرگوار به اینجا،
*درخواست مردم،
*تقاضای مردم،
*زمینه‌ی پذیرش
*و قبول مردم نسبت به اهل‌بیت است.
★★(امام خامنه ای: ۱۳۹۲/۶/۲۶)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۴
مهدی فراحی
🔍 بیلاخ، علامتی ایرانی !؟

در فضاهای مجازی و شبکه‌های اینترنتی شایعات و مطالب بدون سند و رفرنس هر روز در حال گسترش می‌باشد و عده‌ای بدون هیچ‌گونه تحقیق و بررسی آن را قبول می‌کنند. در ادامه یکی از این متن‌ها آورده و به آن پاسخ داده می‌شود.

❌ متن شایعه:

ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﻣﻐﻮﻻﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﯽﺭﺣﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﯿﻼﺧﻮﺧﺎﻥ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺷﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﻧﻤﯽ‌ﮐﺸﺖ ﻭ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﻧﮕﺸﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ.ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﺮﺩﺍﺭﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺩﻟﯿﺮ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺑﺎﻣﺸﺎﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻧﻮﺍﺩﮔﺎﻥ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﭘﻮﻣﭙﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺍﻭ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻧﺒﺮﺩﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻼﺧﺮﻩ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮ ﺷﺪ. چهار ﺍﻧﮕﺸت ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳت او ﻗﻄﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺷستش ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺍﻭ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﯾﺎﺭﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻓﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﻗﻮﺍ، ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﯿﻼﺧﻮﺧﺎﻥ ﺭﻓﺖ و ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺎ ﺩﺭآﻭﺭﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ ﺑﺮ ﺗﺨﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﺸﺴﺖ. ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺳﺮ ﺍﺯ ﭘﺎ ﻧﻤﯽﺷﻨﺎﺧﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥﻫﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺍﻭ چهار ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺷست ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﺍﺩﻧﺪ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻢ بیلاخ ﻧﺎﻡ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﮐﺴﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺧﻮﺷﺶ ﻣﯽﺁﻣﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ بیلاﺥ ﻣﯽﺩﺍﺩ. ﮐﻢﮐﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻢ ﺑﻪ ﺑﻼﺩ ﮐﻔﺮ ﻧﯿﺰ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﻼﺥ ﺑﻪ ﺑﯿﻼﯾﮏ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻻﯾﮏ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮔﺮﺩﯾﺪ. اما مردم دنیا که این حرکت را از ما ایرانی‌ها یاد گرفتند هنوز آن را به عنوان پیروزی و موفق باشید استفاده می‌کنند.


↩ در مورد متن بالا چند نکته قابل بررسی است:

👈 افرادی که در این متن وجود دارند، یکی از آنها فردی به نام "پومپه" است که از سرداران ایرانی نامیده شده، در حالی که او از سرداران و فرمانروایان بزرگ روم بود و سرزمین‌های پهناوری را که به تصرف دولت روم در آمده بود را به همراه دو تن دیگر اداره می کردند و او متعلق به زمان پارتیان می باشد. چون پارتیان محل حکومتشان ایران بوده است، او را سردار ایرانی می‌دانند در حالی که این درست نمی باشد. اگر او را سردار ایرانی هم بدانیم، زمان پارتیان با مغولان سالیان بسیاری فاصله دارد.[۳]

👈 یکی دیگر از اسامی بکار رفته در این متن نام فرمانده قوم مغول می‌باشد. وقتی نام و اسامی فرماندهان و سرداران مغول را می‌بینیم، فردی به نام بیلاخوخان وجود ندارد تا این ماجرا را صحت ببخشد.[۱]

👈 در میان دایره لغات زبان ادبیات فارسی، تنها فرهنگ لغت معین این لفظ را آورده است و در مورد لفظ بیلاخ چنین آورده که بیلاخ، به طعنه به کسی گویند که دست به کار نسنجیده ای زده و شکست خورده است. معمولاً همراه با بالا بردن انگشت شست نشان داده می شود. پس از لحاظ واژه شناسی هم ربطی به این ماجرای تاریخی ندارد.[۲]

👈 نویسنده‌ای که این متن را نوشته است، به نظر می‌آید هیچ اطلاعاتی از تاریخ نداشته است.

پی‌نوشت:

[۱]. اقبال آشتیانی، عباس، تاریخ مغول از حمله چنگیز تا تشکیل دولت تیموری، جلد١، ناشر: امیرکبیر، سال نشر:١٣٨۴ ، صفحه ۲۰۰ تا ۲۵۹
[۲]. فرهنگ لغت معین
[۳]. ا. آ. گرانتوسکی - م. آ. داندامایو، تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز، مترجم، کیخسرو کشاورزی، ناشر: مروارید ۱۳۸۵.


....................................................
http://line.me/ti/p/%40ytl8545r
....................................................
Shareلطفا
‌#مفرد مذکر غائب
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۲
مهدی فراحی
امام زاده سیار و امام زاده بیژن / شایعه 0293


این تصویر مربوط به انتقال ضریح امام زاده است و نام اصلی ایشان "سید محمد" است





متن شایعه


" امام زاده سیار جهت مناطق دور دست و فاقد امام زاده !!
نفهمیدن درد بزرگیست !
این تصویر امام زاده بیژن هست که برای مناطق دور دست ساخته شده و سیار هست .
امامزاده عربی به نام بیژن که با خودرو جابجا میشه ... ! "





پاسخ شایعه


1. موردی به نام امامزاده سیار نداریم و با مبانی عقلی و مذهبی نیز همخوانی ندارد !
2. این تصویر مربوط به انتقال ضریح جدید امامزاده بیژن در مازندران است که با شیطنت عده ای به نام امامزاده سیار معرفی شده است !
3. این امامزاده اگر چه به نام بیژن مشهور است اما نام حقیقی ایشان "سید محمد" است . در گذشته به‌دلیل وجود دو امامزاده همنام به نام «سیدمحمد» در روستای «کُپ سفلی» از توابع استان مازندارن، نام یکی از آن‌ها، به انتخاب مردم محلی تغییر کرد.
4. آن‌ها برای یکی از سیدمحمدها، نام «بی‌جِن» را انتخاب کردند، به این دلیل که آن مکان را بدون جن می‌دانستند و بعدها، «بی‌جن» در محاوره به «بیژن» تغییر کرد.
در حال حاضر با همت اداره اوقاف نام صحیح سید محمد مجددا برای ایشان درج شده است .
5. ایشان دارای کرامت بوده و در شجره‌نامه‌ ضیاءالدین کجوری در سال 1373 هجری قمری، نسب این امامزاده بررسی شده است . مستندات این امامزاده در اداره‌ اوقاف شهرستان نور وجود دارد که طبق مستندات، امامزاده بیژن با 14 واسطه به امام سجاد (ع) منتسب است.
http://www.bloghnews.com/fa/doc/news/23255/
6. با کمی تفکر و تحقیق و عدم ارسال هر مطلبی برای سایرین ، می توان از انتشار مطالب دروغ که بعضا تاثیرات مخربی هم بر مخاطبان دارند ، جلوگیری نمود .

حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/357
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۴
مهدی فراحی
مذهبی ها وسوسه نمی شوند !/ شایعه 0291


این بخش از سریال ، داستان میرداماد و آتش شهوت است و این شبهات در تلاشند بدیهیات آفرینش انسان را زیر سوال ببرند





متن شایعه


" بازم شاهکاری دیگر از صدا و سیماسریال تنهایی لیلادر این سریال نشان داده می شود که فردی به اسم محمد که بشدت درگیر مسائل مذهبی است در شبی که یک دختر ( لیلا ) به اون پناه میاره در امام زاده ای که محل زندگی محمد است اجازه خواب میگیرد و آن شب محمد هم از ترس وسوسه شیطان بیرون از امام زاده توی سرما میخوابد و بارم از ترس وسوسه شیطان انگشتان خود را میسوزاند. تا گرمای آتش جهنم برایش تداعی شود.حال سوالی که اینجا مطرح است این است که این سریال قصد دارد انسان های مذهبی را تخریب کند یا اینکه تعریف؟؟؟!!!چرا که اگر ذهن این ادم (محمد) پاک بود و اینقدر درگیر این مسائل نبود چه نیازی بود که اینقدر به خودش آسیب برساند ؟؟؟یاد اون جمله زیبا از سیمین افتادم که میگفتمردان مسلمان انسان های دائم التحریک هستند که با موی زن ، صدای زن و حتی بوی زن تحریک می شوند.....با دیدن این سریال به یاد این حکایت افتادم؛روزی یک زرتشتی و یک مسلمان از مسیری در حال عبور بودند....در حین مسیر دختر بچه ای 12 ساله را دیدند که با سبد پر از میوه می خواهد از رودخانه عبور کند .آن مرد زرتشتی سبد میوه را بر دوش و دست دخترک را در دست گرفت و از رودخانه عبور داد.در ادامه مسیر مرد مسلمان رو به مرد زرتشتی کرد و گفت: در دین ما لمس کردن بدن جنس مخالف عملی حرام است، مگر آنکه یکی از دو طرف به سن تکلیف نرسیده باشد و یا نسبتی بین آن دو باشد.لمس جنس مخالف سبب طغیان شهوت و سقوط به ورطه گناه است و...مرد زرتشتی کلام او را قطع کرد و گفت: من آن دخترک را به آن سوی رودخانه بردم و رها یش کردم، تو هنوز در ذهنت رهایش نکردی؟ذهن "بیمار" درمانی ندارد "





پاسخ شایعه


1. این واقعیت را هیچ انسان آزاده و آگاهی نمی تواند انکار کند که در درون انسانها امیال حیوانی وجود دارند که تضمین کننده بقای انسان هم بوده و دائما در معرض تحریکند و تنها راه پیشگیری از آثار سوء آنها ، مراقبت و کنترلشان است .
2. شیطان دشمن انسانهاست و نهایت تلاش خود را برای انحراف آنها به کار می برد ؛ وسوسه برای تمام انسانهاست و حتی برای پیامبران نیز وجود دارد. مذهبی بودن تضمینی برای عدم وسوسه نیست .
3. شیطان عهد کرده همه انسانها را گمراه کند ، مگر بندگان مخلص خدا را. مخلصین خدا باورند ، از غیر او تهی هستند و با نفس خود دائما در جهادند ؛ شیطان از نفوذ وسوسه ‏خود در آنها مایوس است .
"آیات ۸۲ و ۸۳ سوره صاد"
4. تفاوت اهل ایمان و افراد عادی در مقابل وسوسه ها ، در برخورد آنهاست . مومنین با شنیدن ندای شیطان متوجه خواسته شیطان می شوند و با توکل به خدا راه درست را انتخاب می کنند ، اما افراد عادی متوجه نشده و خود را در دام می اندازند .
http://www.soalcity.ir/node/2387
5. این بخش از سریال مذکور ، اقتباسی از داستان "میرداماد و آتش شهوت" است که با چشاندن طعم آتش به سر انگشتانش ، آتش شهوت خود را خاموش نمود و همین منجر به رسیدن او به مدارج بالای مادی و معنوی شد که نمونه ای بارز از جهاد با وسوسه های نفسانی است .
http://yon.ir/mirdamaad
6. خالق ما از ما بر حالمان آگاه تر است و برای پیشگیری از غلطیدن ما در گناه و تباهی امر به دوری از آنچه محرک و وسوسه گر به گناه است نموده که این شرط عقل است نه ایراد ؛ و ابدا به معنای رهبانیت و صوفی گری نیست، بلکه آیین مترقی اسلام غرایزی که در وجود انسان است را با راهکارهای مناسب هدایت کرده است .
7. اسلام لمس بدن نامحرم را بر زن و مرد حرام کرده ، اما قاعده ای که به قاعده اضطرار شهرت دارد و از قواعد کاربردی و اساسی فقه به شمار می آید ، در مواردی مانند داستان خیالی شبهه ، مبنای عمل قرار می گیرد و کمک به آن دختر بی اشکال و بلکه واجب است .
http://www.hawzah.net/fa/Article/View/85942
8. این شبهات با ظاهری زیبا و منطقی اما باطنی پلید و دور از عقلانیت ، با انواع مغالطه تلاش دارند در راستای تمایلات نفسانی نویسندگان خود ، بدیهیات آفرینش انسان را زیر سوال ببرند ؛ حقایقی که هزاران سال آزموده و اثبات شده است ...

حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/355
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۹
مهدی فراحی
بر خواهر خسرو خراسان صلوات
بر جلوه ی خور شید در خشان صلوات
بر حضرت معصومه شفیع شیعه
بر آیت حق مهر فروزان صلوات

ولادت حضرت معصومه و روز دختر بر تمامی دختران این سرزمین مبارک باد.همیشه سالم و شاد باشین
👈 ما را در نشر مطالب مذهبی یاری نمایید...
👈 صفحہ رسمی یا ضامن آهو
http://line.me/ti/p/%40xlt4199l
http://line.me/ti/p/%40xlt4199l
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۵:۳۰
مهدی فراحی

««رابطه مرگ و آرزو»»

*وقتی آرزوی انسان،  می میمرد

*مردن می شود آرزو

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۳
مهدی فراحی

«شایعه» تصویر حراج دختر 9 ساله در ننگرهار افغانستان!


~تصویر مربوط به دختری است که بستگانش در حملات ناتو کشته شده اند و مردم به عنوان اعتراض و حمایت از او همراهیش میکنند~


"متن شایعه"


" تصویری از یک حراجی در شینواز ننگرهار واقع در کشور مسلمان افغانستان!!!


مورد حراجی اینبار نه خودروی لوکس است نه فرش ابریشم بلکه دخترک ایزدیست که برای استفاده جنسی به حراج گذاشته شده.


این مردان انسان نما در حالی برای خریدن دخترک از سر و کول هم بالا میروند که او با اینکه فقط 9 سال دارد از دیدن اینهمه پستی و بی غیرتی چشمانش را بسته است. "

 


"پاسخ شایعه" (با ذکر دلایل مستند)


1. خبر بازارهای رسمی خرید و فروش دختران و زنان شوهردار افغانی در افغانستان از شایعه های قدیمی است که در بازه های زمانی مختلف تکرار می شود !


2. اگر چه مواردی از خشونت علیه زنان و فروش آنها در افغانستان گزارش شده است ، اما ایجاد بازار یا فروش علنی آنها در منابع معتبر یافت نشد !


3. در روز چهارشنبه 18 می 2011 تظاهراتی در طالقان افغانستان برگزار شد . این تظاهرات در اعتراض به حمله مرگبار شب قبل ناتو که منجر به کشته شدن 4 عضو یک خانواده شده بود صورت گرفت .


http://bbc.co.uk/news/world-south-asia-13451677


4. تصویر شایعه مربوط به دختر همین خانواده است که از حادثه نجات یافته و در حال اشک ریختن است و مردم به عنوان اعتراض و حمایت از او همراهیش می کنند .


http://ziomania.com/imagez/2011/05/56.html


5. چندی قبل نیز یک پایگاه اینترنتی افغان این مطلب را مورد بررسی قرار داده است.


http://yon.ir/alisabah


6. ایزدی‌ها اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق ،سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می‌کنند و فروش زنان ایزدی توسط داعش در عراق بود نه افغانستان !


http://fa.abna24.com/service/archive/2014/08/09/629902/story.html


7. شایعه پردازان نگران زنان افغان نیستند ! بلکه به دنبال تحریک احساسات مخاطبان و ایجاد تشنج و نگرانی در جوامع مختلف و عادت دادن ذائقه کاربران ایرانی و افغانی به اخبار دروغین هستند تا در مراحل بعد با انتشار اخبار کذب مورد نظر خود ، نهایت سو استفاده را بکنند .


حق جو و حق طلب باشیم


لینک مطلب جهت انتشار: 


http://shayeaat.ir/post/354


~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

صفحه رسمی *بصیرت افزایی*

http://line.me/ti/p/%40fha7111d

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۲
مهدی فراحی