با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۱۶ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۷

هنیئا لک یاعلی

یامهدی:
یامهدی:
هنیئا لک یا على

پیامبر صلى الله علیه و آله وارد خانه فاطمه علیهاالسلام شد و فرمود: یا فاطمه: پدرت امروز مهمان تو است؟ فاطمه علیهاالسلام عرض کرد: پدر جان، حسن و حسین خوراکى از من مى خواستند و من چیزى پیدا نکردم به آنها بدهم.
پیامبر صلى الله علیه و آله وارد شد و با على و حسن و حسین و فاطمه علیهم السلام نشست و فاطمه علیهاالسلام متحیر بود و نمى دانست چه کند.
پیامبر صلى الله علیه و آله لحظاتى به آسمان نگاه کرد که ناگاه جبرئیل نازل شد و گفت: یا محد، خداى على اعلى به تو سلام مى رساند و تو را به تحیت و اکرام اختصاص داده به تو مى گوید: به على و فاطمه و حسن و حسین بگو: از میوه هاى بهشتى چه میوه اى مى خواهند؟
پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: یا على، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، پروردگار عزیز مى داند که شما گرسنه هستید. از میوه هاى بهشتى چه مى خواهید؟ آنان از سخن گفتن خوددارى کردند، و از پیامبر صلى الله علیه و آله حیا کردند و جوابى نداند.
امام حسین علیه السلام عرض کرد: با اجازه ى تو پدر جان یا امیرالمؤمنین، و با اجازه ى تو مادر جان یا سیدة نساءالعالمین، و با اجازه تو اى برادر جان اى حسن زکى، من براى شما چیزى از میوه هاى بهشتى انتخاب کنم؟ همه گفتند: آنچه مى خواهى بگو یا حسین، ما به آنچه تو برایمان انتخاب کنى راضى هستیم. عرض کرد: یا رسول الله، به جبرئیل بگو: ما رطب تازه مى خواهیم. پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: خداوند خواسته ى ما را مى دانست.
بعد فرمود: یا فاطمه، برخیز و داخل آن حجره شو، و آنچه در آنجاست براى ما بیاور. فاطمه داخل شد و در آنجا طبقى از بلور دید، که با دستمالى از سندس سبز پوشیده شده، و در آن رطب تازه در غیر فصل آن بود. پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: این براى تو از کجا آمده است؟ عرض کرد: از طرف خداست. خداوند هرکس را بخواهد بدون حساب روزى مى دهد همانگونه که مریم دختر عمران این کلام را گفت.
پیامبر صلى الله علیه و آله برخاست و آن را برداشت و در برابر آنان گذاشت و فرمود: بسم الله الرحمن الرحیم. بعد خرمایى برداشت و به دهان حسین علیه السلام گذارد و فرمود: هنیئا مریئا، گوارا و نوش جان باد بر تو یا حسین. سپس رطبى برداشت و به دهان حسن علیه السلام گذاشت و فرمود: گوارا باد بر تو یا حسن. بعد رطب سوم را برداشت و به دهان فاطمه علیهاالسلام گذاشت و فرمود: گوارا و نوش جان باد بر تو یا فاطمه. بعد رطب چهارم را برداشت و به دهان على علیه السلام گذاشت و فرمود: گوارا و نوش جان باد بر تو یا على. سپس رطب دیگرى به على علیه السلام داد و فرمود: گوارا و نوش جان باد بر تو یا على.
آنگاه پیامبر صلى الله علیه و آله برخاست و ایستاد و بعد نشست، و همه از آن رطب خوردند. وقتى به قدر کافى خوردند و سیر شدند، آن طبق با اذن خدا به طرف آسمان بالا رفت.
فاطمه علیهاالسلام عرض کرد: پدر جان، امروز از تو چیز عجیبى دیدم. فرمود: یا فاطمه، اما رطب اولى که به دهان حسین گذاشتم و گفتم: «گوارا باد یا حسین»، شنیدم که میکائیل و اسرافیل مى گفتند: گوارا باد بر تو یا حسین، من هم مثل آنها گفتم. بعد که رطب دومى را برداشتم و بر دهان حسن گذاشتم شنیدم که جبرئیل و میکائیل مى گفتند: گوارا باد بر تو یا حسن، من نیز مثل آنان همان را گفتم. رطب سومى را که برداشتم و بر دهان تو گذاشتم یا فاطمه دیدم حورالعین خوشحالند و از بهشت مشرف بر ما هستند و مى گویند: «گوارا باد بر تو یا فاطمه»، من نیز مثل آنها گفتم. وقتى رطب چهارمى را برداشتم و به دهان على گذاردم، ندا از طرف حق سبحانه و تعالى مى شنیدم که مى گفت: «گوارا و نوش جان باد بر تو یا على»، من نیز موافق قول خداى عزوجل گفتم: سپس رطب دیگرى به على دادم و بعد دیگرى را دادم در حالیکه صداى حق تعالى را مى شنیدم که مى فرمود: «گوارا و نوش جان باد بر تو یا على». سپس من براى احترام و اجلال رب العزة جل جلاله برخاستم و مى شنیدم که خدا مى فرمود: «یا محمد، به عزت و جلالم قسم، اگر از این ساعت تا روز قیامت یکى یکى رطب به على مى دادى، من هم متصل مى گفتم: گوارا و نوش جان او باد».
[ بحار الانوار: ج 43 ص 310 ح 73.]
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۶
مهدی فراحی

نظرات  (۱)

اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی