با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۵۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

««بزرگترین شاعر تاریخ ایران»»
*شهریار یکی از بزرگترین شاعران همه‌ی دورانهای تاریخ ایران است.
*و آن به لحاظ «حیدر بابایه سلام» است.
*«حیدر بابایه سلام» یک شعر استثنایی است.
**امام خامنه ای (۱۳۷۱/۰۹/۱۱)
www.Khamenei.ir
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۸
مهدی فراحی

بهترین دمنوش برای خواستگاری و بله برون


اگر می خواهید مراسم خواستگاری و بله برون شما بی دردسر سپری شود، به خواستگارتان چای سفید بدهید


چای سفید یکی از دمنوشهای طبیعی و خوش طعمی است که ژاپنی ها در مراسم خواستگاری و مراسم چای خود از آن استفاده می کنند. نوشیدن چای سفید یکی از مهمترین اتفاق هایی است که در مراسم خواستگاری برخی کشورهای مشرق زمین مثل ژاپن دیده میشود. خانواده دختر برای مدیریت بهتر مراسم خواستگاری و برای افزایش آرامش و ریلکسی اعضای خانواده خود و خانواده خواستگار در شب خواستگاری دمنوش چای سفید سرو می کنند. این چای از آنجا که آرامش بخشی منحصربه فردی دارد میتواند استرس و اضطراب خواستگار و عروس را در شب خواستگاری از بین ببرد و شب به یادماندنی و پرخاطرهای را برای آنها به همراه داشته باشد. چای سفید اگرچه در زمره گرانترین چای ها در جهان است اما خواص درمانی آن به حدی است که توجیه مناسبی برای این گرانی محسوب میشود.


چگونه چای سفید دم کنیم؟


برای تهیه چای سفید نباید به شیوه چای معمولی یا دیگر دمنوشها اقدام کنید. تهیه این چای آداب ویژهای دارد و بیدقتی در تهیه این چای سفید تمام خواص آن را از بین میبرد و اثربخشی آن را کم می کند. برای تهیه چای سفید به شیوه درمانگران طب سنتی ایران کافی است یک قاشق غذاخوری سرپر از چای سفید را با یک لیوان آب که دمای آن از دمای آب جوش کمتر باشد به مدت 10 دقیقه دم کنید. برای این منظور باید آب را جوش بیاورید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا از دمای 100 درجه کمتر شود


**کانال جامعه مجازی بانو در برنامه بیسفون


http://www.banoo.ir/forum/post/6959

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۶
مهدی فراحی

🔶 مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی:


🌻 شیخ رجبعلی خیاط می‌گفت : 

من هر وقت که نماز می‌خواندم، نمازهایی مثل نماز امام زمان یا نماز جعفر طیار ، از خداوند حاجتی می‌خواستم ؛


یک روز گفتم بگذار یک بار برای خودِ خدا نماز بخوانم 

و حاجتی نخواهم ،

شاعر می‌گوید :


تو بندگی چو گدایان به شرط مزد نکن

که خواجه خود روش بنده‌ پروری دارد


همان شب شیخ رجبعلی خیاط در عالم خواب دید که به او گفتند چرا دیر آمدی ؟ یعنی چه ؟

یعنی تو باید ٣٠ سال پیش به فکر این کار می‌افتادی ، حالا سر پیری باید بفهمی و نماز بخوانی و حاجتی طلب نکنی ؟!


🌹 ما هر وقت جایی گیر می‌کنیم و اصطلاحا دُم‌‌ مان در تله‌ای گیر می‌کند می‌گوییم خدا .


این شعر را استاد من شیخ اکبر برهان ٦٢ سال پیش در مسجد لرزاده بر روی منبر می‌خواندند و من هنوز به یاد دارم که :


هر وقت که سرت به درد آید

نالان شوی و سوی من آیی


چون دردسرت شفا بدادم

یاغی شوی و دگر نیایی


ما هر وقت با خدا کار داریم خدا را صدا می‌زنیم چه قدر خوب است که وقتی هم که کاری نداریم بگوییم خدا .


♻↩ دوستان خودمون را به پیچ صراط دعوت کنیم . . . 

.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،

🔮 http://line.me/ti/p/%40zrk3727q

.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۱۷
مهدی فراحی

اتهام تندروی به جوانان انقلابی مأموریت ستون پنجم دشمن است


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان این که صحنه‌گردانان فتنه 88 جوانان مومن و حزب‌اللهی را با اتهاماتی چون تندروی و افراط مورد هجمه قرار می‌دهند تاکید کردند: اتهام تندروی به جوانان انقلابی ماموریت ستون پنجم دشمن است.



محمد سلیمانی نماینده تهران در گفت‌وگو با کیهان اظهار داشت: رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان در ادامه روشی که نشریات موسوم به زنجیره‌ای در طول دو دهه گذشته پیش گرفته بودند جوانان مومن و حزب‌اللهی را با عناوینی چون تند‌رو و افراطی مورد هجوم قرار می‌دهند. 

وی ادامه داد: کسانی که در فتنه 88 حضور داشته و صحنه‌گردان بودند از جوانان انقلابی و از کسانی که پای انقلاب ایستاده‌اند از جمله خانواده‌های شهدا و جانبازان سیلی خورده‌اند و از این رو در تلاش هستند که این جوانان و این اقشار پای کار جمهوری اسلامی را از میدان به‌در کنند. 

سلیمانی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مسئولین میانی از جمله در دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، وزارت‌خانه‌ها و ...در فتنه 88 دخیل بوده و امروز عهده‌دار مسئولیتی شده و فضا را بر جوانان انقلابی تنگ کرده‌اند، این افراد به دنبال عادی‌سازی روابط با آمریکا و در واقع باز کردن راه ورود غربی‌ها به کشور هستند و در واقع نقش ستون پنجم را برای دشمن بازی می‌کنند. 

نماینده تهران با بیان اینکه «در بسیاری از مواقع که خطری کشور و نظام را تهدید می‌کند این جوانان متدین هستند که پای کار هستند» گفت: شایسته است که دولت محترم هم در مقام سخن و هم در صحنه عمل مطالبه رهبری را نصب‌العین قرار داده و این گونه با جوانان حزب‌اللهی و متدین برخورد نکند. 

سلیمانی همچنین گفت: کسانی که جوانان متدین را با عناوینی چون افراطی مورد هجمه قرار می‌دهند در واقع می‌خواهند نظام را از پشتوانه مردمی خود بی‌نصیب کنند. 

مسئولین انتقاد را بر نمی‌تابند

اسماعیل کوثری نماینده تهران نیز در گفت‌و‌گو با کیهان با بیان اینکه مسئولین کنونی کسانی که هر گونه همکاری با دولت قبلی داشته و یا منتقد هستند را افراطی می‌نامند گفت: متاسفانه اکثر مدیران میانی از نقد خوششان نمی‌آید در حالی که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی است. 

وی ادامه داد: مسئولینی که نقد را بر نمی‌تابند جوانان حزب‌اللهی و منتقدین را با عنوان افراطی مورد هجمه قرار می‌دهند که این مسئولین باید روزی پاسخ دهند  که چرا در حالی که این انتقادات وارد بود وقعی نگذاشته و به کار خود ادامه دادند. 

برای نفوذ و استحاله نظام 

جوانان حزب‌اللهی را هدف گرفته‌اند 

سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس نیز در گفت‌وگو با کیهان حمله به جوانان حزب‌اللهی و متدین را یکی از طرق نفوذ غرب و به‌خصوص آمریکا دانسته و ادامه داد: برای نفوذ در جمهوری اسلامی و استحاله انقلاب یکی از روش‌ها حمله به جوانان متدین و انقلابی با عناوینی از جمله افراطی‌گری است .

وی ادامه داد: این روش از ابتدای انقلاب از سوی دشمنان پیش گرفته شده است و از یادها نرفته که بزرگانی چون شهیدان بهشتی چگونه از سوی دشمنان برچسب می‌خوردند تا از صحنه خارج شوند تا فضا برای عمل ضد انقلاب فراهم شود. 

نقوی حسینی همچنین گفت: نظام سلطه در طول چهار دهه گذشته از جوانان حزب‌اللهی ضربه خورده است و به نحوی باید این ضربه جبران شود و از این رو است که تلاش می‌کنند نیروهای اصیل را با عناوینی چون افراطی‌گری و تندروی و... مورد هجوم قرار دهند و آنان را از صحنه خارج کنند. 

http://kayhan.ir/fa/mobile/news/55205/527



عضویت در پیج خبری و تحلیلی دیدبان انقلاب

http://line.me/ti/p/%40ssr1939m

http://line.me/ti/p/%40ssr1939m

Shareلطفا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۱۲
مهدی فراحی

پست موقت

ولنتاین❤❤❤ ولنتاین ❤❤❤ آره درست خوندید اماغلط یاد گرفتید**** ولنتاین روز عشق نیست😌😌  ولنتاین روز شکست عشقیه یه یهودیه که عشقش بهش خیانت میکنه👹👹👹 بعد مابچه مسلمونا چنین روزی رو به عزیزترین فردزندگیمون تبریک میگیم😔😔 واین دیگه کورکورانه ترین تقلیدمابچه شیعه هاست☝☝ درحالیکه روز وصال دوفرد پاک وآسمونی رو که پاک ترین وخدایی ترین وواقعی ترین عشق، عشق اونها بود رو دست کم گرفتیم ویاحتی فراموش کردیم اونهم  سالروز ازدواج ✨حضرت على"ع و حضرت زهرا"س است✨💞

بیایدامسال سنگ تموم بذارید وبه همه دنیاثابت کنیدکه عشق پاک وواقعی مال کیابوده وشمام همونوقبول داریدوهمونروز رو به عزیزترینتون تبریک میگید💕💕💕💕

نشون بدید این روز از ولنتاین و این چیزا خیلى ارزشش براتون بیشتره .

💌💞👭💕💑❤❤

همسرتون و یاعزیزترینتون روغافلگیر کنید .

بذارید این روز،روز عشقتون باشه نه ولنتاین،که درواقع سالگرده یه خیانت وشکست عشقیه...

حالا با یه متن عاشقانه 📝

با یه شاخه گل 🌹

با یه کیک خونگى خوشمزه 🍰

یا هر چیز دیگه اى😍❤🎁

تاکورشه چشم همه ی اونایی که فکرمیکنن میتونن عقایدغلط خودشونو وارد فرهنگ وتمدن مامسلمونای ایرانی کنن

🎉🎊🎈🎉🎊🎈💝💝🎁

✨بی حد و عدد

یا علی مدد✨🌹🌷🍃🌹🌷😊☺

قرارماواسه تبریک💐🎁💝 به عزیزترینمون: 💏   👭 👬   ❤💜💚💙💛💍❤💞💖💕❤💗💓   سه شنبه24شهریور  روز ازدواج حضرت علی"ع و حضرت زهرا "س 👏👏👏👏👏😘😘😘😘😘


       ""پیج دشمن شناسی در قرآن""


http://line.me/ti/p/%40vcl3457w

http://line.me/ti/p/%40vcl3457w

🔯🔫🔯🔫🔯🔫🔯🔫🔯🔫🔯🔫


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۱۰
مهدی فراحی
پس از امضای #برجام رییس سازمان انرژی اتمی اعتراف کرد علاوه بر برجام، #قطعنامه_شورای_امنیت و توافق محرمانه ایران و اژانس یک سند دیگر نیز بین ایران و ۱+۵ مورد توافق قرار گرفته است.
.
علی اکبر #صالحی پس از حضور در جلسه کمیسیون ویژه مجلس وقتی با سئوالات متعدد نمایندگان درباره کیفیت غنی سازی ایران پس از ۱۰ سال محدودیت مواجه شد ، مجبور شد به وجود سند چهارم توافق شده، اشاره کند.
.
وی گفت که در این #سند جزییات غنی سازی ایران پس از محدودیت ده ساله آورده شده است.
.
رئیس سازمان انرژی اتمی البته در اظهارات خود تاکید کرده که این سند، سند مهمی به حساب نمی آید با این حال این سئوال مطرح است چرا تاکنون مردم ، رسانه ها و نمایندگان مجلس از وجود چنین سندی بی خبر بوده اند؟
.
.
. اظهارات صالحی درباره وجود سند چهارم مربوط به توافق نهایی ایران و آژانس در حالی مطرح شده است که علی شمخانی، دبیر شواری عالی امنیت ملی نیز با حضور در کمیسیون بررسی برجام وجود چنین سندی را تایید کرد.
.
پیش از این اما اعضای تیم مذاکره کننده از جمله عباس عراقچی وجود سندی دیگر جز سه سند برجام، قطعنامه شورای امنیت و توافق ایران و آژانس را تکذیب کرده بودند. عراقچی در جلسه بررسی برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین در کمیسیون وبژه برجام به صراحت اعلام کرده بود که برجام سند محرمانه ای ندارد.
.
در همین زمینه حجت الاسلام محمود نبویان گفت: .
آقای عراقچی به کلی منکر وجود چنین سندی شد در حالیکه آقای شمخانی در جلسه‌ دیروز که مهمان کمیسیون بود عنوان کرد که علاوه بر برجام، قطعنامه شورای امنیت و نقشه راه آژانس، سند چهارمی نیز وجود دارد، .
در ادامه جلسه آقای صالحی هم عنوان کردند که متن چهارمی نیز وجود دارد.
.
البته دادن اطلاعات غلط از سوی آقای عراقچی درباره وجود سندهای محرمانه مورد توافق مسبوق به سابقه است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۵
مهدی فراحی

شهادت امام جواد (ع) رو به همه شما عزیزان تسلیت عرض میکنیم.


پست شهادت امام جواد (ع) شامل 4 بخش میباشد.

بخش اول زندگینامه امام جواد (ع) ، بخش دوم شعری در وصف شهادت ایشان ،بخش سوم زیارتنامه امام جواد(ع) (همراه ترجمه) و بخش چهارم ،صلوات خاصّه ایشان (همراه ترجمه)  ...


بخش اول

شناسنامه امام جوادالائمه


مقام:امام نهم

نام:محمد

لقب:جواد

نام پدر:على

نام مادر:سبیکه(خیزران)

روز ولادت:۱۰رجب سال۱۹۵هجرى قمرى

مکان ولادت:مدینه

مدت امامت:۱۷سال

مدت عمر:۲۵سال

روز شهادت:۳۰ذیقده ۲۲۰هجرى قمرى

فرمانروایان زمان:مأمون,معتصم عباسى

قاتل:معتصم عباسى

محل دفن:کاظمین عراق

فرزند پسر:۴

فرزند دختر:۴


بخش دوم

شعر شهادت امام جواد(ع)


زهرش اثر کرد و گرفت از تو توان را

طوری که حتی تار دیدی این و آن را


وقت زمین افتادنت احساس کردی

در باغ سرسبز تنت رنگ خزان را


درگوشه ی حجره به خودپیچیدی از درد

یعنی چشیدی درد تلخ استخوان را


مثل عمو جانت حسن آزار دیدی

از بس شنیدی از خودی زخم زبان را


این زن که دست جعده رااز پشت بسته

جاری نمود اشک زمین و آسمان را


از او تقاضای دو قطره آب کردی

وقتی تماشا کرد خشکی دهان را ...


... درپیش چشمت آب ها رابر زمین ریخت

سوزاند قلب مادری قامت کمان را


باهلهله ... با کف زدن ... با پای کوبی

مانند عاشورا ورق زد داستان را


هرچند که لب تشنه جان دادی ولیکن

دیگر ندیدی رنگ و روی خیزران را


شکر خدا بالای بام آماده کردند

بال کبوترها برایت سایه بان را


دور و بر تو جز کبوترها نبودند

دیگر ندیدی خولی و شمر و سنان را


با نعل اسب از تو پذیرایی نکردند

دیگر نخوردی ضربه های ناگهان را


بخش سوم

زیارت امام جواد علیه السلام


السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ الْبَرَّ التَّقِیَّ الْإِمَامَ الْوَفِیَّ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نَجِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِیرَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سِرَّ اللَّهِ [سِتْرَ اللَّهِ‏] السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ضِیَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَنَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا کَلِمَةَ اللَّهِ  السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رَحْمَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا النُّورُ السَّاطِعُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْبَدْرُ الطَّالِعُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الطَّیِّبُ مِنَ الطَّیِّبِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الطَّاهِرُ مِنَ الْمُطَهَّرِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْآیَةُ الْعُظْمَى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْحُجَّةُ الْکُبْرَى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُطَهَّرُ مِنَ الزَّلاتِ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُنَزَّهُ عَنِ الْمُعْضِلاتِ [الْمُعْظِلاتِ‏] السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلِیُّ عَنْ نَقْصِ الْأَوْصَافِ،  السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الرَّضِیُّ عِنْدَ الْأَشْرَافِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَمُودَ الدِّینِ أَشْهَدُ أَنَّکَ وَلِیُّ اللَّهِ وَ حُجَّتُهُ فِی أَرْضِهِ وَ أَنَّکَ جَنْبُ اللَّهِ وَ خِیَرَةُ اللَّهِ وَ مُسْتَوْدَعُ عِلْمِ اللَّهِ وَ عِلْمِ الْأَنْبِیَاءِ وَ رُکْنُ الْإِیمَانِ وَ تَرْجُمَانُ الْقُرْآنِ  وَ أَشْهَدُ أَنَّ مَنِ اتَّبَعَکَ عَلَى الْحَقِّ وَ الْهُدَى وَ أَنَّ مَنْ أَنْکَرَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْعَدَاوَةَ عَلَى الضَّلالَةِ وَ الرَّدَى  أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکَ مِنْهُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ السَّلامُ عَلَیْکَ مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ

 

سلام بر تو اى ابا جعفر محمّد بن على نیکوکار پرهیزگار،پیشواى وفادار،سلام بر تو اى خشنود از خدا و پاکیزه،سلام بر تو اى ولىّ خدا،سلام بر تو اى محرم راز خدا،سلام بر تو اى‏ سفیر خدا،سلام بر تو اى راز خدا،سلام بر تو اى روشنایى خدا،سلام بر تو اى تابش‏ خدا،سلام بر تو اى کلمه خدا،سلام بر تو اى رحمت خدا،سلام بر تو اى‏ نور درخشان،سلام بر تو اى ماه برآمده،سلام بر تو اى پاکزاد از پاکزادان‏ سلام بر تو اى پاک از پاکان،سلام بر تو اى نشانه بزرگتر،سلام بر بر تو اى حجّت اکبر،سلام بر تو اى پاک و پاکیزه از لغزشها،سلام بر تو اى‏ منزّه از دشواریها،سلام بر تو اى برتر از نقص اوصاف،سلام بر تو اى پسندیده نزد مردم شرافتمند،سلام بر تو اى ستون دین،گواهى مى‏دهم که تو ولىّ خدا و حجّت او در زمینش هستى،و تو مقرّب خدا و منتخب حق،و سپردگاه علم خدا،و پیامبران،و پایه ایمان،و ترجمان قرآنى،گواهى مى‏دهم هرکه از تو پیروى کرد بر حق و هدایت است‏ و هرکه تو را انکار کرد و با تو از در دشمنى درآمد بر گمراهى و هلاکت است،به خدا و به تو،در دنیا و آخرت از آنان بیزارى مى‏جویم،سلام بر تو تا هستم و تا شب و روز هست.


بخش چهارم

صلوات خاصه امام جواد(ع)


اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ 

وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الزَّکِیِّ التَّقِیِّ وَ الْبَرِّ الْوَفِیِّ وَ الْمُهَذَّبِ النَّقِیِّ 

هَادِی الْأُمَّةِ وَ وَارِثِ الْأَئِمَّةِ وَ خَازِنِ الرَّحْمَةِ وَ یَنْبُوعِ الْحِکْمَةِ وَ قَائِدِ الْبَرَکَةِ 

وَ عَدِیلِ الْقُرْآنِ فِی الطَّاعَةِ وَ وَاحِدِ الْأَوْصِیَاءِ فِی الْإِخْلاصِ وَ الْعِبَادَةِ وَ حُجَّتِکَ الْعُلْیَا 

وَ مَثَلِکَ الْأَعْلَى وَ کَلِمَتِکَ الْحُسْنَى الدَّاعِی إِلَیْکَ وَ الدَّالِّ عَلَیْکَ 

الَّذِی نَصَبْتَهُ عَلَما لِعِبَادِکَ وَ مُتَرْجِما لِکِتَابِکَ وَ صَادِعا بِأَمْرِکَ وَ نَاصِرا لِدِینِکَ وَ حُجَّةً عَلَى خَلْقِکَ 

وَ نُورا تَخْرُقُ بِهِ الظُّلَمَ وَ قُدْوَةً تُدْرَکُ بِهَا الْهِدَایَةُ وَ شَفِیعا تُنَالُ بِهِ الْجَنَّةُ


خدایا درود فرست بر محمّد و اهل بیتش،

و درود فرست بر محمّد بن على پاک، پرهیزگار، نیکوکار وفادار، پیراسته، بى‏ عیب،

راهنماى امّت،و وارث امامان، و خزانه ‏دار رحمت، و چشمه ‏هاى‏ حکمت، و پیشرو برکت،

و همسان قرآن در وجوب از او، و یگانه جانشینان در اخلاص‏ و عبادت، و حجّت والایت،

و نمونه برترت، و کلمه زیباترت، دعوت‏ کننده به سویت، و دلالت‏ کننده بر وجودت،

که او را چونان پرچمى براى بندگانت نصب کردى، و او را قرار دادى مترجم کتابت،

و آشکارا اجرا کننده امرات، و یاور دینت، و حجّت بر بندگانت،

و نورى که به وسیله او پرده تاریکی ها دریده شود، و مقتدایى که هدایت به وسیله او دریافت گردد،

و شفیعى که به وسیله آن به بهشت توان رسید..


اللَّهُمَّ وَ کَمَا أَخَذَ فِی خُشُوعِهِ لَکَ حَظَّهُ وَ اسْتَوْفَى مِنْ خَشْیَتِکَ نَصِیبَهُ 

فَصَلِّ عَلَیْهِ أَضْعَافَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى وَلِیًّ ارْتَضَیْتَ طَاعَتَهُ وَ قَبِلْتَ خِدْمَتَهُ 

وَ بَلِّغْهُ مِنَّا تَحِیَّةً وَ سَلاما وَ آتِنَا فِی مُوَالاتِهِ مِنْ لَدُنْکَ فَضْلا وَ إِحْسَانا وَ مَغْفِرَةً وَ رِضْوَانا 

إِنَّکَ ذُو الْمَنِّ الْقَدِیمِ وَ الصَّفْحِ الْجَمِیلِ.


خدایا همچنان‏ که در خشوع براى تو بهره ‏اش را گرفت،

و از خشیت تو سهمش را کامل نمود پس بر او درود فرست،چندین برابر آنچه درود فرستادى،

بر نماینده ‏اى که طاعتش را پسندیدى،و خدمتش را پذیرفتى‏ و از جانب ما به او تحیّت و سلام برسان،

و به ما از پیش خود،در دوستى‏اش فضل و احسان و آمرزش و رضوان عنایت کن‏ ،

تو صاحب احسان دیرینه،و چشم‏ پوشى زیبا هستى.


لطفا.  همه Share کنید تا همه استفاده کنند و در ثوابش ،شریک باشید.


اجرکم عندالله...


★★★★★★★★★★★★★★★★★

*******************************************

★★★★★★★★★★★★★      



********************************************

 ☚ 

★با تشکر از کسانی که از پیج حمایت میکنند★

                       ❤اللهم عجل لولیک الفرج❤

التماس دعــــــــــا

به اشتراک بزارید لطفا

یا حـــــــــــــق ِ


لینک صفحه اینستگرام

Instagram: https://instagram.com/_u/allah.alemohamad/

لینک صفحه لاین

http://line.me/ti/p/~@PUI8200S

http://line.me/ti/p/~@PUI8200S



اگ دوست داشتی Share کن ... اگ میخوای اون دنیا خدا به خاطر این کارت خوشحالت کنه Share کن و دوستاتو بہ اهل بیـت نزدیک کن .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۴۷
مهدی فراحی
◀بررسی شبهات غدیر - شبهه اول▶

چون اهل سنت نتوانسته اند در سند حدیث غدیر تشکیک کنند در کلمه مولا اشکال کرده اند که در جمله من کنت مولاه موجود است. کلمه مولا دارای معانی مختلف از جمله سرپرست و صاحب اختیار، دوست، همسایه، عبد و... می باشد. لذا گفته اند: منظور پیامبر(صلی الله علیه و آله) این است که هر کس من دوست اویم علی(علیه السلام) نیز دوست اوست.

پاسخ:

-ردّیه اول: در آیه تبلیغ حکم شدیدی برای عدم رساندن این مطلب قرار داده شده که خداوند می فرماید:

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ ( سوره مبارکه مائده آیه 67) ای پیامبر ، آنچه را از پروردگارت بر تو نازل شده است به مردم برسان ، اگر چنین نکنی امر رسالت او را ادا نکرده ای خدا تو را از مردم حفظ می کند ، که خدا مردم کافر را هدایت نمی کند

اگر نرسانی وظیفه رسالت خود را انجام نداده ای و دوستی چندان مساله مهمی نیست که اینچنین تهدیدی برای آن قرار داده شود و شایسته این مقام تنها مساله خلافت است و در ادامه آیه می آید که خدا تو را از (آزار) مردم حفظ می کند. مگر دوستی خطر ایجاد می کند؟ این مساله خلافت است که خیلی ها به آن طمع داشتند و بخاطر آن ممکن بود به پیامبر(صلی الله علیه و آله) آسیب برسانند. در ضمن طبق احادیث پیامبر(صلی الله علیه و اله) مردم قبل ازغدیر خم به دوستی پیامبر(صلی الله علیه و اله) با امیرالمومنین(علیه السلام) آگاه بودند، بنابراین غدیر خم موردی نداشت. و در آیه اکمال که در مورد روز غدیر نازل شده می فرماید:

.... الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا.... ( سوره مبارکه مائده آیه 3) امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آیین شما پذیرفتم.

و مردم امروز نا امید شدند. آیا با دوستی امیر المومنین(علیه السلام) مردم از از بین بردن دین مایوس شدند یا این مساله امامت و خلافت بود که امتداد نبوت است؟

-ردّیه دوم: پیغمبر(صلی الله علیه و اله) قبل از گفتن من کنت مولاه فرمودند: أَلَسْتُ أَوْلَى بِکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ؟ یعنی چه کسی نسبت به شما از خود شما سزاوارتر است و امر او را بر امر خودتان مقدم می کنید؟ مردم گفتند: خدا و پیامبرش(صلی الله علیه و آله). بعد فرمودند: مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ، یعنی هر کس من نسبت به او از خودش سزاوارترم زین پس، علی (علیه السلام) نسبت به او از خودش سزاوارتر است و صاحب اختیار اوست. در سوره احزاب بر این مطلب دلالت می کند:

النَّبِیُّ أَوْلى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ. ( سوره مبارکه احزاب آیه 6) پیغمبر خدا (صلی الله علیه وآله) از خود مسلمانان اولی است که در کارشان تصرف و دخالت کند

-ردّیه سوم: روز غدیر گرمای شدیدی داشت بطوری که مردم ردای خود را زیر پا و بالای سر خود نگاه می داشتند و روا نیست بگوییم مردم در این گرمای شدید حدود سه روز برای بیعت معطل شدند برای مساله نه چندان بزرگی مانند دوستی.

-ردّیه چهارم: افراد حاضر در روز غدیر از این کلمه خلافت الهی را فهمیده اند و مانند عمر ابن خطاب تبریک گفتند یا مانند حسّان ابن ثابت شعر در مدح مولا گفتند که در شعر گفت: حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) امام و هادی برای ماست.

خطیب بغدادى در ترجمه حبشون بن موسى مى‌نویسد:

أنبأنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ بشران أنبأنا علیّ بن عمر الحافظ حدّثنا ضمرة ابن رَبِیعَةَ الْقُرَشِیُّ عَنِ ابْنِ شَوْذَبٍ عَنْ مَطَرٍ الْوَرَّاقِ عَنْ شَهْرِ بْنِ حَوْشَبٍ عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ. قَالَ: مَنْ صَامَ یَوْمَ ثَمَانِ عَشْرَةَ مِنْ ذِی الْحِجَّةِ کُتِبَ لَهُ صِیَامُ سِتِّینَ شَهْرًا، وَهُوَ یَوْمُ غَدِیرِ خُمٍّ، لَمَّا أَخَذَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بِیَدِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَقَالَ: «أَلَسْتُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنِینَ؟» قَالُوا: بَلَى یا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ: «مَنْ کُنْتُ مَولاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ» فَقَالَ عُمَرُ بْنُ الخطّاب: بخ بخ لک یا ابن أَبِی طَالِبٍ أَصْبَحْتَ مَوْلایَ وَمَوْلَى کُلِّ مُسْلِمٍ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ: الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ [المائدة 3] وَمَنْ صَامَ یَوْمَ سَبْعَةٍ وَعِشْرِینَ مِنْ رَجَبٍ، کُتِبَ لَهُ صِیَامُ سِتِّینَ شَهْرًا، وَهُوَ أَوَّلُ یَوْمٍ نَزَلَ جِبْرِیلُ [عَلَیْهِ السَّلامُ] عَلَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بِالرِّسَالَةِ.

الخطیب البغدادی، أحمد بن علی أبو بکر (متوفای 463هـ)، تاریخ بغداد، ج 8، ص 284، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت.

همین روایت را الشجرى الجرجانى (متوفای499 هـ) در کتاب الأمالى با همین سند در سه جاى از کتابش و ابن عساکر در تاریخ مدینه دمشق نقل کرده‌اند:

الشجری الجرجانی، المرشد بالله یحیى بن الحسین بن إسماعیل الحسنی، کتاب الأمالی وهی المعروفة بالأمالی الخمیسیة، ج 1، ص 192، و ج1، ص 343، و ج2، ص102، تحقیق: محمد حسن اسماعیل، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1422 هـ - 2001م؛

ابن عساکر الدمشقی الشافعی، أبی القاسم علی بن الحسن إبن هبة الله بن عبد الله،(متوفای571هـ)، تاریخ مدینة دمشق وذکر فضلها وتسمیة من حلها من الأماثل، ج 42، ص 233، تحقیق: محب الدین أبی سعید عمر بن غرامة العمری، ناشر: دار الفکر - بیروت - 1995.

از ابوهریره نقل شده است که گفت: کسى که روز هجدهم ذى حجه را روزه بگیرد ثواب روزه شصت ماه براى وى نوشته مى‌شود، این روز، روز غدیر خم است، روزى که رسول خدا صلى الله علیه و آله دست على را گرفت و فرمود: آیا من رهبر مؤمنان نیستم؟ گفتند: چرا اى رسول خدا. فرمود: هر کس من مولاى او هستم على مولاى او است. عمر گفت: تبریک، تبریک اى پسر ابوطالب، تو اکنون مولاى من و مولاى هر مسلمانی، سپس این آیه نازل شد: امروز دین شما را کامل کردم. این حدیث به عنوان روایت حبشون مشهور شده است، گفته شده که فقط او این روایت را نقل کرده است؛ در حالى احمد بن عبد الله نیز از على سعید... از أبى هریره نقل کرده است....

-ردّیه پنجم: تبادر ازحاقّ لفظ:

لفظ ولیّ و مولا اگر چه در لغت دارای معانی متعددی است ولی هنگامی که بدون قرینه بیاید، عرب از آن معنای صاحب اختیار، اولی به تصرف و سرپست می فهمد که همان معنای امامت است و تبادر علامت حقیقت است. البته ادله دیگری هم وجود دارد، ولی همین ها کفایت می کند.
http://sonnat.net/article.asp?id=1722&cat=83

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
صفحه رسمی *بصیرت افزایی*
http://line.me/ti/p/%40fha7111d
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۴۰
مهدی فراحی
««جمعه احوال عجیبی دارد»»
★جمعه احوال عجیبی دارد
هر کس از عشق، نصیبی دارد

★در دلم حس غریبی جاری است
و جهان، منتظر بیداری است

★جمعه، با نام تو آغاز شود
یابن یاسین همه جا، ساز شود

★جمعه یعنی غزل ناب حضور
جمعه میعاد گه سبز حضور

★جمعه هر ثانیه اش یکسال است
جمعه از دلهره مالامال است...

★ابر چشمان همه بارانی است
عشق در مرحله پایانی است

★کاش این مرحله هم سر می شد
چشم ناقابل ما تر میشد...

★اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم★
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۳
مهدی فراحی

بسمه تعالی 

🌹گمراه تر از الاغ 🌹

احمد بن حنبل امام وپیشوای فرقه ومذهب حنبلی از مذاهب اربعه اهل سنت که وهابیت نیز خود را پیرو این مذهب می دانند می گوید:

هرکس امامت را برای امیرالمومنین حضرت علی ع ثابت نداند از خر (الاغ )خانه اش گمراه تر است 

أبا سعید هشام بن منصور البخاری, یقول: سمعت أحمد بن حنبل یقول: من لم یُثبت الإمامة لعلی, فهو أضل من حمار أهله.

مناقب الامام احمد ،تالیف ابن جوزی ،ص٢٢٠

 المدخل إلى مذهب الإمام أحمد بن حنبل ،تالیف ج1 ص 74

🌸🌸در ثواب نشر این پیام سهیم باشیم🌸🌸

🌹موسسه الامام امیرالمومنین للنشر الثقافه الاسلامیه🌹

لیست انتشار موسسه الامام امیر المومنین للنشر الثقافه الاسلامیه


 جهت عضویت کلمه یاعلی (ع) به شماره زیر ارسال نمایید 09309790677

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۶
مهدی فراحی