با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۱

شبهه جنسی بهشتی و جوابش

آیا در این بهشتی که وعده دادن"مومن کاری بجز سکس نداره؟تو این دنیا زجر میکشیم که تو بهشت فقط با حوریان بخوابیم؟این بهشتی که به مومنین وعده دادن فقط آقایون میرن؟پس جای خانوما کجاست؟اونا چیکار میکنن؟
آیا دینداری بخاطره 1 وجب زیره شکمه؟
فغان از دست جهالت و بی فکری ما که بااین کلمات و وعده های دروغین ایران را نابود کردند.

نوشته های زیرو بخونید و خون گریه کنید
.
.
.
.
.
.

(دربهشت)توان بدنی انسان درکامیابی از زنان به اندازه صد نفر می گردد. کتاب کنزالعمال، جلد14، ص 468

بهترین چیزهایی که مردم در دنیا و آخرت از آنها لذّت می‌برند، لذت آمیزش و بهره برداری از زنان می‌باشد. (کتاب وسائل، جلد14، ص 468)

همانا بهشتیان به چیزی بیشتراز نکاح اشتها ندارند و لذت نمی‌برند. (کتاب لثالی، ص 503)

حوری از خیمه خود بیرون آید و روی به تخت مؤمن بخرامد و چون به نزد مؤمن می آید با پانصد سال ازسالهای دنیا همدیگر را بوسه زنند که برای هیچ کدامشان ، خستگی و ملال حاصل نمی گردد. هرمؤمنی را هفتاد زوجه از حوران می دهند و چهار زن از آدمیان، که ساعتی با حوریّه صحبت می‌دارد و ساعتی با زن دنیا و ساعتی باخود خلوت می کند و بر کُرسیها تکیه زده‌اند و بایکدیگر صحبت می‌دارند. (بحارالانوار،ج 8، ص 157، ح 98)

بیشتر نهر های بهشتی از نهر کوثر است که در کناره آن دختران نار پستان (مانند گیاه) می‌رویند. در بهشت نهری وجود دارد که در دو طرفش دختران باکره سفید روی و سفید پوش نشسته‌اند و مشغول تغنی (آواز خواندن) هستند. (بحارالانوار،ج۸،ص۱۹۶)

دوشیزگان با چنان صدایی می خوانند که خلایق تا کنون چنین صدایی را نشنیده‌اند و این نعمت، بالاترین نعمات بهشتی است این دوشیزگان به تسبیح (ذکر صفات الهی) تغنی میکنند. (بحارالانوارص۱۲۷)

هریک ازآن حوریان، هفتاد حلّه پوشیده اند و سفیدی ساق ایشان از زیر هفتاد حلّه معلوم است. از جماع با هر یک ازآن حوریان لذّت صد مرد را می یابد که هریک چهل سال خواهش مجامعت و آمیزش داشته باشند و برایشان میسّر نشده باشد. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

پس آن مؤمن با قوّت صد جوان با آن حوری جماع و آمیزش کند و یک آغوش با او هفتاد سال طول می کشد. مؤمن متحیّر می باشد که نظر به کدام اندام حوری بکند، بر روی او یا بر پشت او یا بر ساق او، بر هر اندام او که نگاه می کند از شدّت نور و صفا، روی خود را درآن مشاهده می نماید. پس دراین حال زن دیگری بر او مشرف میگردد که خوشروتر و خوشبویتر از اوّلی است. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی شود مگر آنکه خداوند غنیّ ، پانصد حوری به او عطا می‌فرماید که با هر حوری هفتاد غلام وهفتاد کنیز نیز می‌باشد که هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون می‌باشند. (بحارالانوار،ج 8، ح 205)

جهت اطلاع عزیزان
داروخانه ای هم در بهشت الله وجود دارد که فقط ویاگرا
می فروشد

ایا این واقعا درست است خواهشا زود جواب را بدهید. باتشکر

پاسخ:
با سلام و سپاس از ارتباط¬تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

این گونه مراجعه به روایات منطقی و صحیح و معقول نیست و موجب رسیدن به یک جمع بندی درست و دست یافتن به دیدگاه اسلام در این موضوع یا هر موضوع دیگر نمی شود.
به رغم همه تلاش های علما و محدثان در طول قرن های متمادی باز منابع روایی ما دارای برخی نقایص بوده و روایات ضعیف، غیر قابل اعتماد یا غیر قابل قبول در آن موجود است. به همین دلیل ده ها بلکه صدها روایت ضعیف و بی سند برای یک کارشناس دینی ارزشی به مانند یک روایت صحیح ندارد و در رسیدن به نتیجه و جمع بندی به کار او نمی آید. برخی از روایات مورد اشاره در این متن نیز از همین قبیل بوده و ارزش سندی و محتوایی ندارند.
فارغ از روایات متعددی که مثال زده شد؛ آنچه مورد نظر و قابل توجه است، آیات صریح و روایات معتبر و منطبق بر قرآن ومبانی عقلی است که باید در خصوص آن ها به تامل پرداخت و دید آیا در نعمت های بهشتی تنها نعمات جنسی مطرح است و به علاوه در آن مورد هم نوعی تبعیض بین زنان و مردان بهشتی روا داشته شده است؟
اوصافی که در مورد نعمت‌های بهشتی در این متن ذکر شد، تنها بخش کوچکی از نعمت‌های بهشت است که در مقایسه با نعمت ها و لذت هایی که ذکر نشده اند ناچیزند ،در حالی که آیات قرآن بیانگر آن است که در بهشت نه تنها این نعمت ها بلکه هر چیزی که انسان بخواهد و اراده کند ،برای او فراهم می‌شود. (1)
در بهشت هر چیزی که مورد میل و رغبت بهشتیان باشد و حتی لذت هائی فوق خواسته‌های آنان وجود دارد. (2) خداوند متعال می فرماید: " هیچ کس نمی‌داند و در مقابل اعمال خیری که پاکان و نیکان در این جهان انجام می‌دهند، چه نعمت هایی که مایه روشنی چشم است، در جهان غیب برای آنان فراهم شده است". (3) در تفاسیر شیعی و سنی ذیل این آیه حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) بدین مضمون نقل شده: "خداوند فرموده: برای پاداش بندگان شایسته و درستکارم، نعمت هایی آماده کرده ام که نه چشمی آن‌ها را دیده و نه گوش شنیده و نه بر قلب بشری خطور کرده است". (4) بنا بر این نعمت‌های بهشت، حتی منحصر در آنچه در قرآن و یا روایات بیان شده نمی‌باشد.
البته بیشتر نعماتی که در قرآن بیان شده نعمات مادی است زیرا این امور برای عموم مردم، بسیار محسوس تر و لذت‌بخش تر بوده است. به همین جهت قرآن به عنوان نمونه به این نوع لذت های بهشتی بیش تر اشاره می نماید؛ اما جدای از همه نعمت های جسمی، اصل نعمت های بهشتی نعمت ها و لذت های روحانی و معنوی می باشد که با نعمت های جسمی بهشتی قابل مقایسه نمی باشد. مثل خوشی و سلامتی و طول عمر و بالاتر از آن جاودانگی و این که در آن جا هیچ غم، بیماری و غصه وجود ندارد . جز خوشی و لذت نیست، آن جا کسی سخن بیهوده ای بر زبان نمی‌آورند و نمی‌شنوند (5)، نه ترس و اندوهی دارند (6)، و نه در دل، کینه و کدورتی. (7) و سخنی جز سلام و درود و تحیت بین آنان نیست. (8)
به علاوه یکی از بالاترین لذت ها و نعمت هائی که در بهشت نصیب انسان های صالح می شود، نعمت رضوان الهی (9) و لقای الهی (10) می باشد. بهشتیان در این مقام لطف هایی از پروردگارشان دریافت می‌دارند که ایشان را غرق سرور می‌سازد. هیچ کس نمی‌تواند تصوری از مرتبه آن سرور داشته باشد (11) و این سعادت بی مانند و نعمت‌های وصف ناشدنی و رحمت و رضوان و قرب الهی برای همیشه ادامه خواهد یافت (12) و پایانی نخواهد داشت. (13)
تامل در آیات قرآن نشان می دهد که همه این نعمات مشترک بین همه بهشتیان اعم از زنان و مردان است و انحصاری در مورد مردان وجود ندارد؛ مثلاً قرآن کریم می فرماید: « وَ لَهُمْ فیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ ؛(14) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاک و پاکیزه است». ضمیر «هم» در آیه به همه بهشتیان اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی. ازواج هم جمع زوج به معنای همسر است، نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم می‌فرماید:
« وَ زَوَّجْناهُمْ بِحُورٍ عین؛(15) آن ها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم». در این آیه هم ضمیر به همه بهشتیان برمی‌گردد.
«حورعین» وصف زیبایی همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور » هم جمع احور (مرد سیاه چشم) و هم جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است.(16)
پس داشتن همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است. گرچه قرآن کریم به دلیل حفظ ادب از همسران زنان و چگونگی کیفیت لذت بردن آن ها از مردان به تفصیل و روشنی سخن نگفته، ولی در این نکته جای تردید نیست که زنان مثل مردان از لذات بهشتی مناسب مورد علاقه‌شان برخوردار هستند.
این حقیقتی است که به صراحت در چند جای قران بیان شده است. تاکید شده که در بهشت هر چه دل‌ها بخواهد و چشم‌ها لذت برد، وجود دارد(وَ فیها ما تَشْتَهیهِ الْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ الْأَعْیُن).(17) طبق این آیه که مطلق آمده، معلوم می‌شود که لذت‌های گوناگون بهشتی عمومی است. هیچ کدام از زن و مرد از لذت‌های مورد علاقه‌شان بی نصیب نخواهند بود.
جهت اطلاع بیش تر می توانید کتاب پیام قرآن آیه الله مکارم شیرازی، ج6، مبحث نعمت های جسمانی و مبحث لذات روحانی بهشت را مطالعه بفرمایید.

پی‌نوشت‌ها:
1. نمل (27)، آیه 21 و فرقان (25)، آیه 16 و زمر (39)، آیه 34 و فصلت (41)، آیه 31 و شوری (42)، آیه 22 و زخرف(43)، آیات 71 و 70 و ق (50)، آیه 35.
2. ق (50)، آیه 35.
3. سجده (32) آیه 17.
4. طبرسی، تفسیر مجمع البیان، ناصرخسرو 1372ش ، ح 7 و 8، ص 331 و سیوطی، تفسیر درالمنثور، کتابخانه مرعشی ،1404ق، ج 5، ص 276.
5. مریم (19)، آیه 62 و نبأ (78)، آیه 35 و غاشیه (88)، آیه 11.
6. اعراف (7)، آیه 35 و محمد (47)، آیه 28.
7. اعراف،‌ آیه 43.
8. واقعه (56)، آیه 26.
9. آل عمران (3)، آیه 15 و توبه (9)، آیه 21 و 72 و حدید (57)، آیه 20 و مائده (5) آیه 119.
10. قمر (54) آیه 55.
11. سجده (32)، آیه 17.
12. بقره، آیه 25 ـ 28 و آل عمران، آیات 36، 98 و 107.
13. دخان (44)، آیه 56 و فصلت، آیه 8 و انشقاق (84)، آیه 25 و تین (95)، آیه 6.
14 بقره(2) آیه 25.
15. دخان(44) آیه 54.
16. ناصر مکارم شیرازى، پیام قرآن ،نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران، بی تا ، ج6، ص261.
17. زخرف (43) آیه 71.


http://tahoor.com/fa/Article/View/116915
تمامی حقوق برای مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی محفوظ است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۹
مهدی فراحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی