با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۵

فراتر از برجام

پس از امضای #برجام رییس سازمان انرژی اتمی اعتراف کرد علاوه بر برجام، #قطعنامه_شورای_امنیت و توافق محرمانه ایران و اژانس یک سند دیگر نیز بین ایران و ۱+۵ مورد توافق قرار گرفته است.
.
علی اکبر #صالحی پس از حضور در جلسه کمیسیون ویژه مجلس وقتی با سئوالات متعدد نمایندگان درباره کیفیت غنی سازی ایران پس از ۱۰ سال محدودیت مواجه شد ، مجبور شد به وجود سند چهارم توافق شده، اشاره کند.
.
وی گفت که در این #سند جزییات غنی سازی ایران پس از محدودیت ده ساله آورده شده است.
.
رئیس سازمان انرژی اتمی البته در اظهارات خود تاکید کرده که این سند، سند مهمی به حساب نمی آید با این حال این سئوال مطرح است چرا تاکنون مردم ، رسانه ها و نمایندگان مجلس از وجود چنین سندی بی خبر بوده اند؟
.
.
. اظهارات صالحی درباره وجود سند چهارم مربوط به توافق نهایی ایران و آژانس در حالی مطرح شده است که علی شمخانی، دبیر شواری عالی امنیت ملی نیز با حضور در کمیسیون بررسی برجام وجود چنین سندی را تایید کرد.
.
پیش از این اما اعضای تیم مذاکره کننده از جمله عباس عراقچی وجود سندی دیگر جز سه سند برجام، قطعنامه شورای امنیت و توافق ایران و آژانس را تکذیب کرده بودند. عراقچی در جلسه بررسی برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین در کمیسیون وبژه برجام به صراحت اعلام کرده بود که برجام سند محرمانه ای ندارد.
.
در همین زمینه حجت الاسلام محمود نبویان گفت: .
آقای عراقچی به کلی منکر وجود چنین سندی شد در حالیکه آقای شمخانی در جلسه‌ دیروز که مهمان کمیسیون بود عنوان کرد که علاوه بر برجام، قطعنامه شورای امنیت و نقشه راه آژانس، سند چهارمی نیز وجود دارد، .
در ادامه جلسه آقای صالحی هم عنوان کردند که متن چهارمی نیز وجود دارد.
.
البته دادن اطلاعات غلط از سوی آقای عراقچی درباره وجود سندهای محرمانه مورد توافق مسبوق به سابقه است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۳
مهدی فراحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی