با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۰۵ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۰

شبهه گندم کانزاس

شایعه:

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﻬﺎﯼ ﮐﻪ ﺳﺎﮐﻦ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯿﮑﺮﺩ :
.. ﺍﺯ ﺭﺍﺩﯾﻮ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪ ﮐﺸﺘﯽ ﺣﻤﻞ ﭘﻨﯿﺮ ﺗﻮﯼ ﺍﻗﯿﺎﻧﻮﺱ ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻩ ﻭ
ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺑﺎ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺑﺸﯿﻢ . ﻣﻦ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﺭﻓﺘﻢ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ 10
ﺑﺴﺘﻪ ﭘﻨﯿﺮ ﺧﺮﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﮐﻨﻢ ،ﻣﻮﻗﻊ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺭﻭ ﺩﯾﺪﻡ 2
ﺑﺴﺘﻪ ﭘﻨﯿﺮ ﺗﻮﯼ ﺩﺳﺘﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﻧﻪ ﺍﻭﻣﺪ ﺑﯿﺮﻭﻥ .
ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ ﺧﺒﺮ ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻥ ﮐﺸﺘﯽ ﺭﻭ ﺷﻨﯿﺪﯼ؟
ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻪ . ﺩﻭ ﺑﺴﺘﻪ ﭘﻨﯿﺮ ﺗﻮﯼ ﺧﻮﻧﻪ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﮐﻤﺒﻮﺩ
ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻧﺸﻦ ﺩﺍﺭﻡ ﻣﯿﺒﺮﻡ ﺑﺪﻡ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ . !
ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻡ ﺧﯿﻠﯽ ﺷﺮﻣﻨﺪﻩ ﺷﺪﻡ ..
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﺴﺖ ﺑﯿﻦ ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﻬﺎ
ﻭ ﺁﻟﻤﺎﻧﯿﻬﺎ .....
ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1939 ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﻦ ﺷﺮﮐﺖ « ﮔﻨﺪﻡ ﮐﺎﻧﺰﺍﺱ» ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻧﺪ
ﮐﻪ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ ﻓﻘﯿﺮ ﺑﺎ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﻟﺒﺎﺱ
ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻫﺎﯼ ﻃﺮﺣﺪﺍﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺴﺘﻪ
ﺑﻨﺪﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﻓﻘﯿﺮ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎﺗﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ
ﮐﻤﺎﻝ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﺭﻡ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺎ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﭘﺎﮎ
ﻣﯿﺸﺪ
( ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻣﺤﺼﻮﺭ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺩﯾﻦ ﻭ ﮐﺸﻮﺭﯼ
ﻧﯿﺴﺖ)

پاسخ:

http://antishobheh.blogfa.com/post/112

@Antishobheh
1- آیا آلمان که جزو هشت کشور بزرگ صنعتی دنیا است، فقط با غرق شدن یک کشتی پنیر، دچار قحطی میشود؟ چنین کشوری ذخیره برای روز مبادا ندارد؟ چنین کشوری نمیتواند یک محموله دیگر پنیر وارد کند؟ اصلا چنین کشوری کارخانه تولید پنیر ندارد؟؟؟
اینها همه نشان دهنده جعلی بودن این داستان است.
آیا غذای مردم آلمان فقط پنیر است که با نبودن پنیر قحطی بیاید و نگران گرسنه ماندن بشوند؟؟؟ لااقل حالا که داشتید داستان سازی می کردید کالایی را نام می بردید که جزو اقلام اساسی باشد.
https://plus.google.com/115667959543774646725/posts/A8LD3H8Vx9b

2-اما داستان شرکت گندم کانزاس هم بیشتر یک شگرد برای فروش محصولات در دوران رکود بود:
در سال های رکود اقتصادی و تلاش مردم به صرفه جویی، کارخانه ها برای تشویق مردم به خرید شروع به کاهش قیمت ها کردند. قیمت ها پایین و پایین تر آمد و فایده ای نداشت. تقاضا کاسته شده بود. بعد از شروع موج استفاده از گونی های مواد غذایی در صنایع پوشاک خانگی، کارخانه ها برای تشویق مردم به خرید دست به ابتکاری جالب زدند: مواد غذایی را در گونی های طرح دار عرضه کردند. گونی هایی که تبدیل به لباس های بسیار زیبا می شد. استفاده از این لباس ها بسیار معمول شده بود.
شرکت گندم کانزاس بعد از فهمیدن محبوبیت گونی هایش، شعار تبلیغاتی اش را عوض کرد و آن را تغییر داد به: از ما آرد بخرید تا بهترین نان و زیباترین لباس ها را درست کنید.
در واقع تنها گونی های شرکت کانزاس نبود که وارد بازار شد. بسیاری از شرکت های مواد غذایی شروع به استفاده از گونی هایی کردند که با یک بار شست و شو، مهر شرکت پاک می شد و پارچه ی با کیفیتی با رنگ های درخشان باقی می ماند.
http://khorasannews.com/PrintOnlineNews.aspx?id=1263383

3-خلاصه این متن مقایسه بین یک نفر ایرانی وآلمانی و یک شرکت آمریکایی و در نهایت این نتیجه گیری است که ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻣﺤﺼﻮﺭ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺩﯾﻦ ﻭ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻧﯿﺴﺖ. آیا این نفرات نماینده دین و کشورهایشان هستند؟ اگر یک نفر کار خوب یا بدی انجام داد به معنی اینست که دین یا کشورش خوب یا بد است؟ آیا دین اسلام به آن فرد گفته است که اینگونه عمل کن؟ یا اینکه در هر دین و کشوری انسان خوب و بد پیدا می شود؟ بنابراین مقایسه انجام شده صحیح نیست.

4-نویسنده چرا سوره انسان را در قران کریم نخوانده که حضرت علی و فاطمه و فرزندانشان با اینکه روزه و گرسنه بودند غذای خود را به فقیر و اسیر دادند؟ آیا الگو و معیار ما برای مقایسه دو فرهنگ باید بزرگان و رهبران آن باشند یا دو فرد عادی؟ ما مردم عادی چقدر بر دین و فرهنگمان منطبق هستیم؟

5-پیامبر و ائمه اطهار (ع) و رهبران دینی ما همیشه چون فقیرترین مردم زندگی کرده اند و بارها نیمی از مال و زندگیشان را به نیازمندان بخشیده اند. آیا الگوها و رهبران دو کشور آلمان و آمریکا که مثال زده شده اند هم اینگونه بوده اند یا جزو ثروتمندترین و متکبرترین و جنایتکارترین افراد بوده اند و هستند؟

6-چرا نویسنده نگاهی به جشن عاطفه ها و کمک های مردمی به مردم آسیب دیده مثلا زلزله زده و ... نکرده است و خصوصا نگاهی هرچند گذرا به ایام جنگ که پیرزنی مرغی را که تمام دارایی او از دنیا بود را به جبهه ها فرستاد، و صدها و هزاران مورد اینچنینی؟ کسی که دو قالب پنیر خود را نثار مردم می کند را مقایسه کنید با مادری که 4 تا 5 جوانش را در راه کشور و مردمش نثار می کند بدون آنکه خم به ابرو بیاورد. آنگاه است که در می یابیم چقدر اختلاف فرهنگی است بین مردم ایران اسلامی و کشورهای غربی...


 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.

منبع: کانال آنتی شبهه
(پاسخ به شبهه پراکنی های شبکه های اجتماعی)
 https://telegram.me/Antishobheh
وبلاگ آنتی شبهه:
 http://antishobheh.blogfa.com/


لینک همین متن
http://antishobheh.blogfa.com/post/112
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۵
مهدی فراحی

نظرات  (۲)

بهتره به جای این دلایل مسخره، دنبال این باشید که این قضایا واقعا صحت داشته یا نه، اصلی کشتی در آلمان که بار پنیر داشته غرق شده یا نه و اینکه بعدش قحطی پنیر راه افتاده یا نه، اینجوری میشه ثابت کرد ، نه اینکه آلمان کشور بزرگیه و با غرق یه کشتی قحطی نمیگیره، شاید این محصول یه بخش و شهر کوچیک بوده و منظور از کمبود یه نبود چند روزه محصول باشه ...

میشه منبع حرفتون درباره سیاست شرکت کانزانس ب کار بردید رو بگید ؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی