با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۱

شبهه نیچه و معجزه

↩ متن شبهه انگیز "نیچه" وپاسخ مستدل به آن(لطفا shareکنید)

نیچه: از لحظه ای که بشر توانست وقایع را ثبت و ضبط کند،
دیگر نه عصا مار شد
نه دریا شکافته شد
نه ماه به دونیم تقسیم شد
نه کسی سوار بر قالیچه ای پرواز کرد
نه ....

🔍 پاسخ شبهه:

👈 1:برخلاف ادعای جناب نیچه ، از وقتی بشر توانست وقایع را ثبت وضبط کند کار های خارق العاده وعجیب وغریب بسیار زیادی انجام شده است ، برای مثال کارهای مرتاضان هندی وساحران وعارفان مشتی از از خروار است که در سالیان اخیر و در دوران کتاب، چاپ، نشر، عکس و فیلم گزارش می شود. این حجم انبوه از کارهای عجیب مرتاضان و عارفان را چگونه توجیه کنیم؟ این موارد خارق العاده به اندازه ای وفور دارد که قابل انکار نیست و در حد تواتر و بلکه مورد مشاهده تجربی است و تصاویر و فیلم های فراوانی از این موارد در دسترس است.
بنابر این چنین نیست که با توانایی بشر بر ثبت و ضبط وقایع دیگر هیچ امر خارق‌العاده‌ای گزارش نشده باشد.

👈 2: بشر از ابتدای پیدایش به گونه ای با دیگران ارتباط برقرار می کرده است. راه اصلی انتقال مطالب، قبل از پیدایش خط و کتابت، زبان به زبان و سینه به سینه بوده است.سوال ما از جناب نیچه این است ؛ آیا می توان گفت تمام داستان های سلاطین مانند کوروش بزرگ یا اسکندر مقدونی و... همه اش دروغ و افسانه است (!)چون ثبت وضبط (تصویری)نشده است ؟! یقینا خیر

👈 3. می‌توان فرض کرد که همه آنچه به ما گفته می‌شود ساختگی است و در طول تاریخ و به مرور ساخته شده است ولی سوال این است که آیا معتقدان به ادیانی مثل یهود و مسیحیت و اسلام و ... در همان زمان‌ها خود نمی‌تواند دلیلی بر وقوع این معجزات باشد؟ به بیان دیگر آن انسان‌ها چه دیده بودند که به سخنان شخصی درس‌نخوانده ایمان آوردند یا به کودکی در گهواره اعتماد کردند؟ در واقع وجود معتقدان به ادیان خود دلیلی بر وقوع این معجزات در گذشته است.

👈 4. قرآن کتابی است که بیش از 1400 سال است با فریاد رسا ادعای اعجاز می کند و علی رغم این که مانند سایر کتب عربی متشکل از 28 حرف الفباست، هیچ شخص یا گروهی تاکنون نتوانسته اند مانند دو سطر آن (= یک سوره کوچک) مطلب بنویسند. خوشبختانه با اثبات اعجاز قرآن، بهترین سند و قطعی ترین مدرک برای معجزات بزرگ انبیای گذشته پیدا می شود. به دلیل خنثی کردن و رد چنین بهانه هایی، خداوند حکیم معجزه پیامبر آخر را از مقوله علم و خط و متناسب با عصر علم و پیشرفت دانش های مختلف بشری قرار داده است تا جای هیچ اشکال و انکاری باقی نماند. اعتراف به این حقیقت کاملا در سخنان دانشمندان غربی وشرقی مشهود است.


↩ نتیجه اینکه به دست مرتاضان وعارفان کارهای خارق العاده ای که حتی قابل مشاده تجربی است واقع می شود و پر واضح است که هر آنچه واقع شود امکان عقلی هم دارد.(ادَّلُ الدلیل علی إِمکانِهِ وُقُوعُه)
یک معجزه هم کتاب قرآن مسلمانان است که معجزه ی جاوید وهمیشگی است و در دسترس همگان است و برای اثبات حقانیت پیامبر اسلام و سایر انبیا و تایید معجزات آنان، کافی است.


❌ پ ن ۱:کسی که خودش را به خواب زده باشد هیچ گاه از خواب بیدار نخواهد شد.(!)
اگر فرض کنیم در زمان پیامبران وسائل ثبت وضبط تصویر هم وجود داشت و معجزات به صورت تصویری ثبت وضبط می شد، بازهم بهانه جویان ایمان نمی آوردند ومثلا می گفتند؛ نه قبول نیست این عکس ها فتوشاپ است ، این فیلم ها انیمیشن است ، شما خرافاتی هستید ،شما....

پ ن۲:مینیاتوری که مشاهده می فرمائید متعلق به یک نقاش ناشناس ایرانی متعلق به سده ۱۶ می باشد که حضرت محمد(ص) را درهنگام شق القمر با لباسی آبی رنگ نشان داده است.(ویکی پدیا)


لطفا shareکنید .
....................................................
http://line.me/ti/p/%40ytl8545r
....................................................
Shareلطفا
‌#مفرد مذکر غائب
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۴
مهدی فراحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی