با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۰۵ دی ۹۵ ، ۲۱:۴۵

شایعه تماس بین المللی +۹۸

متن شایعه


" هرچی شماره توگوشیت با+۹۸ شروع میشه +۹۸ حذفش کن وجاش صفربذار

توجه. مخابرات ایران جیبتان را،با کلاه برداری خالی میکند. مواظب سیاستهای این روزهای مخابرات باشید،خوصوصآ موبایل داران. مخابرات یه چندسالی هست داره به ملت کشورش کلک میزنه، که هزینه صحبت کردنها، با موبایل را، دوبرابر از مردمش می گیرد و مردم از این قضیه خبری ندارن. چطوری:هرکس که به شما زنگ میزند اول شمارش کد 0098(98+) نمایان می شود، به این صورت•••98917174+ بعداز اتمام صحبتهایتان شاید پیگیری موضوعی بشید که نیاز داره دوباره با این شخص شما صحبت کنید و بی آنکه شما متوجه بشید یا اطلاعی داشته باشید،که این کد خارج کشور هست و هزینش بسیار زیاد دوباره با آن شخص با همان شمار تماس برقرار می کنید که هزینه سنگینی روی صورتحساب شما می گذارد. شما وقتی که با شخص مورد نیاز میخواهید تماس برقرار کنید،باید برید تو مخاطب گوشیتان و اسم شخص مورد نیاز رو پیدا کنید و به این صورت تماس برقرار کنید. الان مخابرات قبض تلفن همراها رو حذف کرده که شما هیچ اطلاعی درمورد صورت حسابتان نداشته باشید،، فقط اس میدهد که این مبلغ رو پرداخت کنید ,حالا چی شده چطور شده که ایطورشده قبض موبایلم چقد ای برج زیاد شد,, رو بیان خواهید کرد, ولی پیگیر قضیه نیستید که نیستید, پس برای تماس مجدد با دوستان یا آشنایان کد 98+ رو حذف کنیدو بجای آن صفر تنها (0) بزارید یا به مخاطب گوشیتان بروید و از این طریق تماس حاصل کنید, به هیچ عنوان و به هیچ عنوان شماره 98+ که برایتان زنگ می زند، در گوشی خودتان ذخیره نکنید , این پیغام برای تمامی خطها می باشید. یکم دقت کرده باشید که چرا شارژتان سری تمام یا صورت حسابتان زیاد می شود دلیلش این متن بالاست "



پاسخ شایعه


1. شماره گیری "98+" یا همان کد بین الملل ایران برای تماس با شماره‏ های داخل کشور به عنوان تماس بین‏ الملل شناخته نشده و هزینه رومینگ از مشترکان دریافت نمی ‏شود!

2. استفاده از کد بین ‏الملل ایران برای شبکه مخابرات کشور شناخته شده است و تنها در صورتی رومینگ محسوب می‏ شود که از تلفن همراه خود در یک شبکه خارجی استفاده کنیم!

http://yon.ir/smcrd1

3. هشدارهای شماره گیری کد 0098 یا 98+ مربوط به استفاده از سیم کارت اپراتورهای ایرانی در کشور های خارجی طرف قرارداد با این اپراتورهاست.

http://yon.ir/smcrd2

4. جزئیات صورتحساب تلفن همراه از طریق سایت، شماره مرکز خدمات و نرم افزارهای اپراتورها قابل دریافت است!



حق جو و حق طلب باشیم

لینک مطلب جهت انتشار:

http://shayeaat.ir/post/744
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۵
مهدی فراحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی