با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با ولایت تا شهادت

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
تحلیل نامه بی سلام ۸۸ رفسنجانی

یکی از مطالبی که نزدیک به دو سال همواره با محورهای مختلف در رسانه های منتسب به هاشمی رفسنجانی دیده می شد متن نامه بدون سلام وی در سال 88 به رهبر معظم انقلاب بود،با این وجود با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 92 این امر از سوی هاشمی برای تقدیر از بازیگردانان انتشار مکرر این نامه قابل تامل است.

هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیر مسؤول، دبیر و کارکنان سایت شخصی خود طی سخنانی کوتاه در این دیدار با یادآوری اهمیت «اطلاع‌رسانی دقیق و روشنگرانه» در مقابل جریان‌های خبرساز و غبارآلود‌کننده تاریخ انقلاب، خطاب به دست‌اندرکاران سایت شخصی خود، گفت:« توفیقی که روش شما در تبیین زوایای تاریخی نامه 88 در مقابل حجم وسیعی از تخریب‌ها به دست آورد، نشان از آن دارد که در سخت‌ترین شرایط نیز می‌شود با روشنگری دقیق در مقابل غبار شانتاژها ایستاد». 

وی در بیان چگونگی نگارش دو نامه تاریخی و تطبیقی سال‌های 59 و 88 با وجود عدم مشابهت‌ها در نگاه اول، گفت: «مهم‌ترین انگیزه‌ام در نگارش این دو نامه، اطمینانم از میزان اعتماد امام و رهبری به خودم بود و امروز مشابه فحوای نامه سال 59 شاهد آن هستیم که پیش‌بینی‌های نامه سال 88 نیز قدم به قدم از سوی جریان انحرافی فعلی در حال وقوع است». 

در حالی که هاشمی بعد از نزدیک به چهار سال به عملکرد خود در سال 88 صحه می گذارد بررسی واکنش های آن روزها نسبت به نامه بی سلام وی جالب توجه است.

واکنشها
نامه هاشمی به رهبری واکنشهای تندی را به همراه داشت. جمعیت ایثارگران با انتشار رنجنامه ای خطاب به هاشمی مرقومه بدون سلام و تحیت وی را با این که امکان ملاقات حضوری وجود داشت، باعث تعجب دانست. در این رنجنامه خطاب به هاشمی بیان شد: « جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از 10 سال پیش نسبت به مسائل پیرامونی شما، فرزندان، اطرافیان و حزب منتسب به شما یعنی کارگزاران سازندگی حضوراً تذکراتی را داد. اما افسوس از هرگونه اقدام اصلاحی!!!»1 در همین رابطه حسین فدایی (دبیرکل ّ جمعیت ایثارگران) بیان داشت: «این نامه نگاری به رهبری بی جواب نخواهد ماند و مردم به آن پاسخ خواهند داد. » آیت الله سیّد احمد خاتمی (عضو مجلس خبرگان رهبری) نیز با اشاره به این نامه اظهار داشت: «نامه منتشر شده از سوی هاشمی سر دراز دارد که باید سر فرصت و به دور از جنجال سیاسی به صورت جزء به جزء به آن پاسخ داده شود. » محسن کوهکن (نماینده مجلس هشتم) در گفت و گو با فارس در خصوص نامه هاشمی گفت: «وقتی هاشمی رفسنجانی از کاندیدای خاص حمایت می کند طبیعی است که هزینه هایی دارد و این هزینه همین طرفداری است. هاشمی نباید سرنوشت انقلاب را به بحث فرزندان خود ربط دهد و باید به این مسائل واقع بینانه نگاه کرد. »2 آیت الله سید احمد علم الهدی (امام جمعه مشهد) در واکنش به نامه هاشمی به رهبری بیان داشت: «آقای هاشمی! مشکل همان افرادی هستند که به شما فشار می آورند که چنین تصمیمی بگیرید. اوّلین ایرادی که به این نامه وارد است. این که آقای هاشمی در پایان نامه نوشته است دوست همراه، هم سنگر دیروز، امروز و فردای شما، ولی حقیقت این است که کسی که دوست شخصی مانند رهبری است، هیچ گاه حاضر نمی شود توپ را در میدان ایشان بیندازد. این عمل هاشمی موجب شد تا عده ای از آن به عنوان وسیله تبلیغات خود سوء استفاده کنند. »
غلامرضا کرمی (عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس) با اشاره به این که از متن نامه ای که هاشمی به ولی ّ فقیه نوشته شده بوی اغتشاش می دهد گفت: «نوشتن نامه از سوی آقای هاشمی که دو مسئولیت مهم در نظام جمهوری اسلامی دارند، در شرایط پایانی تبلیغات و در آغاز آرامش برای تفکر مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر و اصلح در انتخابات کاملاً دور از انتظار است. » آیت الله ممدوحی (عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) در گفتگو با خبرگزاری رسا در واکنش به نامه رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: «این نامه خود حریم شکنی دومی بود که انصافاً از آقای هاشمی بعید بود و نمی بایست این گونه طرح شود. حریم شکنی موجب می شود همه حریمها بشکند و این بسیار کار غیر متعارفی بود که رئیس تشخیص مصلحت نظام رعایت نکرد. » وی با اشاره به سخن گفتن از آتش فشان درون سینه های سوزان و آتشی که دودش در فضا قابل مشاهده است، گفت: «این ادبیات تهدید است و ما به هیچ وجه چنین سخنی را از آقای هاشمی نمی پسندیم و حق نبود چنین کاری را انجام دهند. »
آیت الله محمد یزدی (رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) نیز در این خصوص گفت: «در حال حاضر هر نوع تشدید التهاب در جامعه مقابله و مخالفت با نظام و اهداف مقدّس آن است. » وی در پاسخ به خبرگزاری فارس که درباره صحّت و سقم این جمله هاشمی که خطاب به رهبری نوشته بود؛ رئیس قوّه قضائیه وقت جناب آقای یزدی در پایان ریاست جمهوری این جانب رسماً اعلام پاکی و منزه بودن خانواده رئیس جمهور و حتی کم شدن داراییها در دوران مسئولیت را نمود، افزود: «این سؤال در جاهای دیگر هم از من شده که این جمله آقای هاشمی چه بوده است. . . ، از 10سال به این طرف، من دیگر رئیس دستگاه قضایی نبودم. این انتساب برای 10سال پیش است. در زندگی هم می دانیم و تاریخ نشان می دهد خیلی حوادث مختلف پیش می آید. بنابراین باید مشخص شود که این جمله مال الان نیست و نباید الان مورد استفاده قرار گیرد. » آیت الله یزدی در ادامه ضمن یادآوری این که رهبر کشور مسئول کل ّ کشور و امنیت کشور به عهده ایشان است، افزود: « مقام معظّم رهبری اقدامات لازم را انجام می دهند. ایشان در جریان انتخابات برای پیشگیری از هرگونه التهاب و درگیری به صراحت دستوراتی به مقتضای رهبری شان داده اند. اجرای آنچه ایشان فرموده اند، وظیفه همه ماست و دیگر ما نباید در این جریانات تابع آنچه در برخی از کشورهای خارجی و جاهای دیگر می گذرد باشیم. »
همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به نامه هاشمی به رهبر انقلاب اعلام کرد: «دخالت رفسنجانی در روند انتخابات ریاست جمهوری ایران تنها باعث افزایش تنشها خواهد شد. » روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی تأکید کرد که جناح اصلاح طلب و محافظه کار که در آن شخصیتهای مهم سیاسی ایران نظیر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز دیده می شود، نبرد انتخاباتی همه جانبه ای را در پشت پرده علیه یک کاندیدا در ایران به راه انداخته اند تا نگذارند وی به ریاست جمهوری ایران انتخاب شود.



http://www.kalame.co/faqs/15-1389-08-21-19-49-27/29362--%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%88%D8%AF!-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%88%DB%8C-.html
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۶
مهدی فراحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی