شبهه شهادت حضرت زهرا
««شایعه در زمان صفویه شهادت حضرت زهرا (س) مطرح شد»»
**متن و پاسخ شایعه
*متن شایعه
"ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺭﺣﻠﺖ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﺠﻴﺒﯽ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﻳﺎﻡ ﻓﺎﻃﻤﻴﻪ ﺭﺍ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ ..ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺻﻔﻮﻳﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪ .... ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﻳﻨﮕﻮﻧﻪ شروع میشود ﮐﻪ ﻋﻤﺮ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﻦ ﺩﺭﻭ ﺩﻳﻮﺍﺭ ﮔﺬﺍﺷﺖ !!!!! ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﺤﺴﻦ ﺳﻘﻂ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ .. ﺑﻬﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﻋﻤﺮ ﻗﺎﺗﻞ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﺳﺖ !! ﻟﺬﺍ ﻣﺮﺗﺐ ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﻟﻌﻦ
ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﺗﻠﻴﮏ .... ﻭ ﺑﻘﻴﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻴﺪﺍﻧﻴﺪ ..... ﺍﻣﺎ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﭼﻴﺴﺖ ؟
ﻭ ﺁﻳﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺩﻟﻴﻠﯽ ﻫﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ؟ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﮕﻮﻳﻴﻢ ﺩﻟﻴﻞ ﺭﺍ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻴﺎﻭﺭﻧﺪ ﻧﻪ ﻣﺎ ....ﻫﻤﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﻴﻤﻴﺮﻧﺪ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﻳﺎ ﭘﻴﺮﯼ .. ﻭ ﺩﻟﻴﻞ ﻣﺮﮒ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﻳﺎ ﺳﮑﺘﻪ ﻳﺎ ﭼﻴﺰﯼ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ .. ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻗﺘﻞ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻳﻢ
ﺁﻧﻮﻗﺖ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﻓﺮﻕ ﻣﻴﮑﻨﺪ .. ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻴﻢ ﻗﺘﻠﯽ ﺭﻭﯼ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﻗﺎﺗﻞ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ؟
ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻧﺸﺎﻥ ﺯﻳﻨﺐ ﻭ ﺭﻗﻴﻪ ﻫﻤﮕﯽ ﺩﺭ ﺳﻨﻴﻦ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ
ﺭﻓﺘﻨﺪ .. ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺧﺎﺹ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻧﺒﻮﺩ ﺑﻠﮑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﺭﺣﻠﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ ... ﺍﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺩﻻﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﺗﺮﯼ ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﺩ ﮐﻨﻴﻢ .. ﺍﻳﻦ ﺩﻻﻳﻞ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ ....
۱ - ﻓﺮﺽ ﮐﻨﻴﻢ ﻋﻤﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ .. ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﺗﻮﻫﻴﻦ ﺑﻪحضرت ﻋﻠﯽ ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﻋﻤﺮ ﻫﻤﺴﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻘﺘﻞ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺳﺎﮐﺖ ﺑﻤﺎﻧﺪ؟
ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻠﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻨﺪ ؟
ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩ ﭼﻮﻥ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﻮﺩ .... ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻫﻢ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻧﺪ ؟و بعدها عمر را قصاص نکردند؟
۲ - ﻓﺮﺽ ﮐﻨﻴﻢ ﻋﻤﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ .. ﺁﻳﺎ ﺻﺪﻫﺎ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ .. ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﮐﺎﺏ ﺍﻭ ﺟﻨﮕﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺍﻳﻨﻘﺪﺭ ﺑﯽ ﻏﻴﺮﺕ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺩﯼ ﺑﻘﺘﻞ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺳﺎﮐﺖ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ!!! ﻳﻌﻨﯽ ﻳﮏ ﻧﻔﺮ ﻫﻢ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﺸﺪ ﮐﻪ ﻋﻤﺮ ﺭﺍ ﻗﺼﺎﺹ ﮐﻨﺪ ؟؟ !!
۳ - ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻟﺤﻈﺎﺕ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﮐﻪ ﺳﺨﺖ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺑﻮﺩ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ ﺗﻮ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﭘﻴﺶ ﻣﻦ ﻣﯽ ﺁﻳﯽ ... ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻴﮑﻪ ﺍﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻋﻠﯽ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﻭ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ .. ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﮐﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﺑﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ .... ﻧﻪ ﺑﺎ ﻗﺘﻞ
۴ - ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﺩﺭ ۹ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﻫﻤﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ ﺷﺪﻧﺪ .. ﻭ ﺩﺭ ۱۸ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﻳﺸﺎﻥ ۹ ﺳﺎﻝ ﻫﻤﺴﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ .. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ۹ ﺳﺎﻝ ﺍﻳﺸﺎﻥ ۴ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺪﻧﻴﺎ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﻭﻓﺎﺕ ﻫﻢ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺷﺎﻥ ﺳﻘﻂ ﺷﺪ ... ﻳﻌﻨﯽ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ۹ ﺳﺎﻝ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺯﺍﻳﻤﺎﻧﻬﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ..ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ۹ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺗﺎ ۱۸ ﺳﺎﻟﮕﯽ ۵ ﺑﺎﺭ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺷﻮﺩ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺟﺴﻤﯽ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺪﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ...ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﻧﺎ ﻣﻄﻠﻮﺏ
ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﻭﻓﺎﺕ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻥ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ ...
۵ - ﻓﺮﺽ ﮐﻨﻴﻢ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﻭﻍ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﻪ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﺨﻮﺭﺩ .... ﻫﺮﮔﺰ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺩﺭ ﺑﻪ ﭘﻬﻠﻮ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺮﮒ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ ... ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﭘﺸﺖ ﺩﺭ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﻢ ﻭ ﻣﺮﺗﺐ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺿﺮﺑﻪ ﺑﺰﻧﻴﻢ ﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻓﺮﺍﺭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺪﻫﻴﻢ //
ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺷﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺻﺪﻫﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﻴﻢ
۶ - ﺑﻴﻤﺎﺭﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﺣﺪﻭﺩ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﻃﻮﻝ ﮐﺸﻴﺪ .... ﺩﺭ ﻃﯽ ﺍﻳﻨﻤﺪﺕ ﺩﻫﻬﺎ ﻭ ﺻﺪﻫﺎ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻋﻴﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩﻧﺪ .ﻭ ﺟﺎﻟﺐ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻋﻴﺎﺩﺕ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺁﻣﺪﻧﺪ .. ﺁﻳﺎ ﻋﺠﻴﺐ
ﻧﻴﺴﺖ ﻗﺎﺗﻞ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻴﺎﺩﺗﺶ ﺑﻴﺎﻳﺪ ؟
ﻭ ﺩﺭ ﻃﯽ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﻫﻴﭽﮑﺲ ﺍﺯ ﻗﺘﻞ ﺻﺤﺒﺘﯽ ﻧﮑﺮﺩ .....
۷ - ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺩﻓﻦ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﻠﺘﺶ ﻫﻢ ﻭﺻﻴﺖ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﻮﺩ ... ﻣﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﻫﺎ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻳﮑﯽ ﻣﻴﺘﺮﺳﻴﻢ ﻓﮑﺮ ﻣﻴﮑﻨﻴﻢ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺩﻓﻦ ﺷﺪﻥ ﺑﺪ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺩﻓﻦ ﺷﺪﻥ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ... ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻴﮑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﻓﺮﻗﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺷﺐ ﺩﻓﻦ ﺷﻮﺩ ﻳﺎ ﺭﻭﺯ !! ﺍﻣﺎ ﻋﻠﺖ ﻭﺻﻴﺖ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻧﻤﻴﺨﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺑﺪﻥ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺣﻴﺎ ﯼ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻮﺩ
۸ - ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻗﺒﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻣﺨﻔﯽ ﺍﺳﺖ .... ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﻘﻴﻊ ﻣﺪﻓﻮﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻟﺬﺍ ﻣﺤﻞ ﺩﻓﻦ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﺤﻞ ﺩﻗﻴﻖ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻴﺴﺖ .. ﺣﺎﻝ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﭙﺮﺳﻢ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻓﻦ ﺣﻀﺮﺕ
ﺯﻫﺮﺍ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ؟ ﺣﺘﻤﺎ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ .. ﺧﻮﺏ ﺍﻳﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﮐﺴﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺁﻧﺠﺎ زندگی میکردند ﻣﺤﻞ ﺩﻗﻴﻖ ﻗﺒﺮ ﺭﺍ ﻣﻴﺪﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ... ﻣﺜﻼ ﺍﻣﺎﻡ
ﺣﺴﻴﻦ ﺗﺎ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﺣﻠﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻣﺤﻞ ﻗﺒﺮ ﻣﺎﺩﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻧﮕﻔﺘﻨﺪ ... ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺩﺭ ﻣﺨﻔﯽ ﺷﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﻗﺒﺮ ﻣﻘﺼﺮ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺤﻞ ﻗﺒﺮ ﻣﺨﻔﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ؟
ﺧﻮﺏ ﺣﺎﻝ ﻣﺎ ﭼﺮﺍ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ ﺍﻧﺪﺍﺯﻳﻢ؟؟؟
۹ - ﺁﻳﺎ ﻓﻘﻂ ﻗﺒﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﮔﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟؟ ﻗﺒﺮ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ... ﺣﺘﯽ ﻗﺒﺮ ﻫﺎﯼ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻫﻢ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺩﻗﻴﻖ ﻧﻴﺴﺖ .. ﻣﺜﻼ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻳﻨﺐ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﺩﻓﻦ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻗﺒﺮ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﺍﺳﺖ ...ﻃﺒﻴﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ ﻣﺪﺗﯽ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻴﺮﻭﺩ ... ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﻗﺒﺮ ﺟﺪ ﺟﺪﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻴﺪ؟ ...
۱۰ - ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﺣﻠﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﺮﺩﻧﺪ .. ﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﻫﻢ ﺷﺪﻧﺪ ... ﺍﻭﻟﻴﻦ ﭘﺴﺮﯼ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﺍﺳﻤﺶ ﺭﺍ ﻣﺤﻤﺪ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﻨﻔﻴﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ .. ﺩﻭﻣﻴﻦ ﭘﺴﺮ ﺭﺍ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﺳﻮﻣﻴﻦ ﭘﺴﺮ ﺭﺍ ﻋﻤﺮ ﻧﺎﻡ
ﻧﻬﺎﺩﻧﺪ .. ﺁﻳﺎ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﻢ ﻗﺎﺗﻞ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ؟؟
ﻫﻴﭻ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻋﺎﻗﻠﯽ ﭼﻨﻴﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﻴﮑﻨﺪ؟
ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﺎ ﻋﻤﺮ ﺑﻴﻌﺖ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻼﻓﺖ ﻋﻤﺮ ﻋﻠﯽ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﻬﻤﯽ ﺩﺍﺷﺖ ..
ﺧﻮﺏ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ .. ﺩﻻﻳﻞ ﺗﺎ ﻫﻤﻴﻨﺠﺎ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺲ ﮐﻪ ﺍﻫﻞ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺍﺳﺖ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻓﻬﻤﻴﺪ ... ﺣﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺁﺯﺍﺩﻳﺪ .. ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﻣﺜﻞ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﻴﺪﺍﺩ ﺑﺮﺍﻩ ﺑﻴﺎﻧﺪﺍﺯﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﭼﻨﺪ ﻓﺤﺶ ﺁﺑﺪﺍﺭ ﻫﻢ ﺑﻪ ... ﺑﺪﻫﻴﺪ و ﻳﺎ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺍﻫﻞ ﻓﮑﺮ ﻭ ﻣﻨﻄﻖ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻣﻴﺎﻧﺪﻳﺸﻴﺪ ... ...
ﻓﻘﻂ ﯼ ﺳﺌﻮﺍﻝ ﺩﺍﺭﻡ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﻧﺸﻨﯿﺪﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﭽﻪ ﺑﺪﻧﯿﺎ ﻧﯿﻮﻣﺪﻩ ﺍﺳﻢ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻦ ﺗﺎﺯﻩ ﺍﻭﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﺒﻮﺩ ﺑﭽﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﯾﺎ ﭘﺴﺮ "
پاسخ شایعه
* شبهه ای دیگر در آستانه ایام فاطمیه از سوی وهابیت .
از آنجا که بنای این شبهه افکنی ها بر کذب و مغالطه استوار است ، سند و منبعی نیز در آن ذکر نگردیده است .
* چنانچه در ادامه متن و پاسخ به سوالات مطالعه خواهید نمود ، ماجرای شهادت حضرت فاطمه (س) ارتباطی به صفویه نداشته و برعکس توسط منابع معتبر اهل تسنن و در ایام متاخر ثبت گردیده است !
★★پاسخ به شبهات به ترتیب متن شبهه :
1. نه تنها در منابع شیعه ، بلکه در روایات اهل سنت نیز واکنش تند مولا علی (ع) در حمایت از حضرت زهرا (س) در آن صحنه ذکر شده است .
برای نمونه آلوسى مفسر مشهور اهل تسنن می نویسد :
... علی (ع) ناگهان از جا برخاست و گریبان عمر را گرفت و او را به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش کوبید...
(الآلوسی البغدادی، العلامة أبی الفضل شهاب الدین السید محمود (متوفای1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج3، ص124، ناشر: دار إحیاء التراث العربی –بیروت.)
* در خصوص اینکه چرا امیرالمومنین علی (ع) بعدها انتقام حضرت زهرا (س) را نگرفته و قیام نکردند ، خود ایشان به صراحت پاسخ داده اند :
«به خدا قسم، اگر خطر نابودى دین و بازگشت کفر و پراکندگى مسلمانان در میان نبود، این گونه صبر نمىکردم».
(بحارالانوار، مجلسى، ج32، ص61)
* خلیفه دوم سالها پیش از شهادت علی (ع) از دنیا رفت .
مادامی که علی (ع) در قید حیات بودند ، حسنین (ع) تحت ولایت پدرشان بوده و اقدامی بجز فرمان وی نمی نمودند .
2. علی (ع) ماجرای بی وفایی برخی از صحابه را نیز ذکر نموده است :
روزی اشعث بن قیس گفت: یا علی! چرا شمشیر نکشیدی؟ علی(ع) به او فرمود:
همه اهل بدر و پیشکسوتان مهاجر و انصار را به کمک خواستم ولی از آن همه مسلمان فقط چهار نفر پاسخ مثبت دادند: سلمان، ابوذر، مقداد و زبیر و از اهل بیت خودم هم کسی نداشتم که با آن بتوانم حقم را بگیرم چون حمزه در احد به شهادت رسید و برادرم جعفر هم در موته شهید شد و کسی برایم نماند مگر دو نفر ذلیل، خوار، عاجز و ناتوان، عباس و عقیل. به خاطر نبودن یار و یاور حقم را گرفتند.»
(بحارالانوار، ج 29، ص 465 ، ح 55 به نقل از کتاب سلیم بن قیس)
3. پیامبر (ص) نه تنها از شهادت حضرت زهرا (س) با ایشان سخن گفته اند ، بلکه جزئیات آن را نیز نقل نموده اند !
این روایت در کتب معتبر اهل سنت :
ابن عباس گوید: رسول خدا (ص) روزی نشسته بودند که حسن (ع) وارد شد هنگامی که پیامبر او را دید گریست... سپس فاطمه (س) وارد شد پیامبر (ص) با دیدن او نیز گریست آن گاه فرمود: دخترم فاطمه نزد من آی، نزد من آی. او را نزد خود نشاند سپس فرمود:
دخترم فاطمه سرور زنان جهان هستی است، از آغاز تا فرجام چون او را می بینم به خاطر می آورم آن چه را که پس از من بر او روا می دارند. گویا او را می بینم که ذلت و خواری به خانه اش راه یافته، حرمتش شکسته شده، حقش غصب شده، از ارثش منع شده، پهلویش شکسته، جنین او سقط می گردد و او ندا می دهد: وا محمدا! اما جوابی نمی شنود، دادرسی می طلبد، کسی به فریادش نمی رسد... از اهل بیتم او نخستین کسی است که به من می پیوندد، نزد من می آید درحالی که محزون، ناراحت، غم دیده و حقش غصب شده و شهید (کشته شده) است.
در آن هنگام رسول خدا (ص) فرمودند: خدایا! هر که را به او ظلم کرده لعنت کن و هر که حق او را غصب کرده عذاب کن، هر که به او اهانت کرده خوار ساز و آن که به پهلویش چنان زده که فرزندش افکنده شود در آتش جاودان کن. ملائکه هم می گویند: آمین.
فرائد السمطین، ج 2، صص 36- 34.
http://rasekhoon.net/article/show/880718
4. استدلال نویسنده در خصوص مرگ ناشی از ضعف ایشان پس از زایمانهای مکرر و بهداشت در عربستان بسیار سخیف است و با روایات متعدد اهل سنت که در منبع بند قبل اشاره شده است ، تضاد آشکار دارد !
در این موارد نیز باید گفت :
* این سن ازدواج و این تعداد زایمان در آن ایام بسیار رایج و بدون اشکال بوده است .
* سیره پیامبر (ص) حتی برای جوامع امروزی الگویی از بهداشت و پاکیزگیست و تصور اینکه دختر ایشان و بانوی دو عالم از این مطلب بی بهره بوده است ، از جنس مغالطه های عاجزانه شبهه افکنان است .
5. برخلاف این ادعا ، صدمات حضرت زهرا (س) فقط محدود به یک ضربه ساده در نبوده است !
در منابع معتبر اهل تسنن می خوانیم :
... * لگد به شکم حضرت که جنین از شکمش افتاد و سقط شد
الملل و النحل، شهرستانی اشدی، ج 1، ص 57، چاپ بیروت
... * فاطمه را از پشت در چنان فشرد که جنینش را سقط کرد و میخ در چنان به سینه اش فرو رفت که به بستر بیماری افتاد تا از دنیا رفت.
الامامه و الخلافه، مقاتل ابن عطیه، صص 160- 161.
... * شمشیرش را که در غلاف بود بلند کرد و به پهلوى فاطمه زد، تازیانه را بلند کرد و بر بازوى فاطمه زد، فریاد زد: « یا ابتاه »
(الآلوسی البغدادی، العلامة أبی الفضل شهاب الدین السید محمود (متوفای1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج3، ص124، ناشر: دار إحیاء التراث العربی –بیروت. )
و ...
6. در میان شیعیان دو قول از سایر اقوال در مورد مدت حیات ایشان پس از پیامبر (ص) معتبر است ، 75 و 95 روز .
http://www.pasokhgoo.ir/node/417
* جالب است که بنا بر منابع مستند اهل سنت ، بر خلاف ادعای نویسنده شبهه ، حضرت فاطمه (س) نه تنها خلفا را برای عیادت به حضور نپذیرفتند ، بلکه پس از توسل آنان به حضرت علی (ع) و ورود به منزل ، حضرت زهرا (س) از آنان رو برگردانده و جواب سلامشان را ندادند !
بعد فرمودند : اگر پیامبر را ملاقات کنم شکایت شما دو نفر را به او خواهم کرد ...
الامامه و السیاسه، ابن قتیبه، ج 1، صص 13 و 14.
7. علل مخفی ماندن قبر آن حضرت :
* اینکه، دشمنان و غاصبان حق آن مظلومه به قبر آن حضرت دسترسی نداشته باشند تا روزی در صدد نبش آن برنیایند.
* اینکه، خود آن حضرت خواستند که شبانه و مخفیانه، دفن شوند که به تبع آن قبرشان مخفی بماند.
* با توجه به محتوای وصیت ایشان در مورد دفن آن حضرت؛ می توان گفت که می خواستند با این کار، افکار عمومی را بیدار کرده و مردم را نسبت به ظلم حکام زمانشان نسبت به ایشان و علی (ع) آگاه سازند و لذا این سوال را که «چرا قبر فاطمه(س) مخفی ماند» برای همیشه در اذهان مردم زنده نگه دارند.
http://www.beytoote.com/religious/bozorgan-din/martyrdom1-fatima.html
8. این بند مغالطه ای بیش نیست !
نویسنده به جای اینکه پاسخ دهد چرا امام علی (ع) و فرزندانش از افشای مکان قبر خودداری کردند ، مسئوولیت را به گردن ایشان انداخته است !!
ایشان خواستند این سوال را که «چرا قبر فاطمه(س) مخفی ماند؟» برای همیشه در اذهان مردم زنده نگه دارند.
9. باز هم مغلطه دیگر !
جد جد امثال ما چگونه با حضرات معصومین (ع) قابل قیاس است ؟!
* همانطور که شاهدید به کوری چشم دشمنان اهل بیت (ع) مرقد مطهر ایشان پس از هزار و اندی سال نه تنها از بین نرفته ، بلکه با شکوه بیشتری میزبان شیفتگان و محل قرب به خداوند است .
10. این نامها آن زمان مرسوم بود . ابن حجر عسقلانی در الإصابة نام 21 نفر از صحابه را میآورد که اسم آنها عمر و 26 نفر عثمان و سه نفر ابوبکر بوده .
* نام برخی از اصحاب ائمه (ع) ، یزید بن حاتم ، یزید بن عبد الملک ، یزید بن عمر بن طلحه و ... . آیا آنها به خاطر علاقه به یزید بن معاویه ، بود؟ .
* ابوبکر که کنیه یکی از فرزندان علی (ع) هست ، نام او محمد بوده.
(التنبیه والاشراف ص 297، الارشاد ج 1 ص 354 . )
* حضرت به خاطر علاقه خود به عثمان بن مظعون ، نام فرزندش را عثمان گذاشت.
(مقاتل الطالبیین ، ص 55 و تقریب المعارف ، ص 294. )
* عمر بن الخطاب به دلیل خشونت ذاتی که داشته ، نام فرزند علی (ع) را همنام خود قرار داد وکان عمر بن الخطاب سمّى عمر بن علیّ بإسمه .
(أنساب الأشراف ج 1 ص 192، تهذیب التهذیب ج 7 ص 427. )
همچنین نام تعدادی از مسلمانان را نیز تغییر داد.
(اسدالغابة ج 3 ص 284، طبقات ج 6 ص 76 ، الاصابة ج 5 ص472. )
* اگر نامگذاری نشانه روابط خوب هست ، چرا خلفاء هیچ کدام از فرزندان خود را علی وحسن و حسین (ع) نامگذاری نکردند ؟!!
* امیرالمومنین علی (ع) از نگاه شیعه با احدی بیعت نکرده است، زیرا خود را خلیفه منصوص خدا می دانست .
* فرض بر پذیرش بیعت ، اولا به اکراه و ناچاری و دوما بنا به مصالح اسلام بوده است .
http://www.pasokhgoo.ir/node/5561
* حضرت علی (ع) از حکومت و مناصب رویگردان بودند و در دوران خلفای پیش از خود هیچ گونه منصبی نداشتند .
ایشان گوشه گیری نسبی اختیار کرده بودند و صرفا در مواردی که دست نیاز و مشورت به سوی ایشان دراز می شد ، برای مصالح اسلام و جامعه اسلامی مشورت می دادند و در امور نیز وارد نمی شدند .
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=182057
* فرزند امام علی (ع) را پیامبر (ص) با علم نبوت خویش ، به نام محسن نامگذاری نمودند .
امام علی (ع) فرمود : «اگر فرزندان سقط شده شما روز قیامت شما را ببینند در حالى که نامى براى آنان نگذاشته اید، سقط به پدرش میگوید: چرا براى من نامى تعیین نکردى در حالى که پیامبر (ص)، محسن (ع) را قبل از این که به دنیا بیاید نامگذارى کرده بود «.
مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 43، ص 195، مؤسسة الوفاء بیروت - لبنان، 1404 ق.
* در منابع اهل سنت :
«احمد بن محمّد» معروف به «ابن ابى دارم»، محدث کوفى (متوفاى سال 357)، کسى است که محمّد بن أحمد بن حماد کوفى درباره او مى گوید: «کان مستقیم الأمر، عامة دهره»: او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود.
او نقل مى کند که در محضر او این خبر خوانده شد: عمر لگدى بر فاطمه زد و او فرزندى که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد!
میزان الاعتدال 3/459
و ...
http://www.pasokhgoo.ir/node/66144
حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار: http://shayeaat.ir/post/180
فرم ارسال نظر
http://shayeaat.ir/post/180